Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    20/11. Voine, voine. -12 punkter idag med mina break out script. Köpte på toppen och sålde på botten. Vet inte hur jag skall kunna filtera bort dagar som denna med scriptning.
    En sak jag gjort ibland är att förbjuda handel före 9.30, då hade jag sluppit att förlora 5,5 punkter. Hade jag inte haft tight take profit så hade jag slutat 3 punkter bättre, alltså med dagsresultatet -3,5. Ja,ja bortförklaringar.
    mvh
    Bertil
    Inte bättre här heller:
    09:29 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS302L" kurs 1052.75
    09:59 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS302L" kurs 1049.25
    16:19 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS302L" kurs 1054.75
    Blev -10 pkt, efter SL pausade jag idag oxå som tur var
    Berra

Comment

• Hej Berra!
      En sak som slår mig är att alla dina köp och sälj (förutom SL) handlar med jämna halvtimmar av 29 minuter. Har du 30 minuter eller 60 minuters medelvärde? Antag att du har 30 minuters medelvärde. Då skulle du ju kunna ha rullande medelvärde av de 30 st senaste minutvärdena istället och på så sätt inte begränsa inköpen till halvtimmesmultiplar.
      mvh
      Bertil

Comment

• Hej Berra.
        Jag har roat mig lite med dina gamla skript publicerade här på forumet.
        Har tagit bort tidsfiltret och ersatt med LillWickes fladderfilter med 4 min fladder på MACD 30 min och 2 min i dina skript.

Igår 10:23 K 1041,50 17:23 S 1051,25
        Idag 09:17 K 1054,75 17:23 S 1054,25

Kanske bara tur

Comment

• Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
          Hej Berra.
          Jag har roat mig lite med dina gamla skript publicerade här på forumet.
          Har tagit bort tidsfiltret och ersatt med LillWickes fladderfilter med 4 min fladder på MACD 30 min och 2 min i dina skript.

Igår 10:23 K 1041,50 17:23 S 1051,25
          Idag 09:17 K 1054,75 17:23 S 1054,25

Kanske bara tur
          Ali, jag har själv tänkt att försöka få in det men inte kommit på riktigt hur göra (dålig på scripta) men det är just fladder som förstör får nog försöka.
          Berra

Comment

• Kolla mailen

Comment

• Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
              Kolla mailen
              Tack Ali, jag har mailat tillbaka en fråga
              Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                Hej Berra!
                En sak som slår mig är att alla dina köp och sälj (förutom SL) handlar med jämna halvtimmar av 29 minuter. Har du 30 minuter eller 60 minuters medelvärde? Antag att du har 30 minuters medelvärde. Då skulle du ju kunna ha rullande medelvärde av de 30 st senaste minutvärdena istället och på så sätt inte begränsa inköpen till halvtimmesmultiplar.
                mvh
                Bertil
                Det ligger ett tidfilter i scriptet som är inställt på att vara öppet endast de två sista minuterna i varje halvtimma, går att ändra som man vill. Har tidigare kört med 60 min, till det brakade ihop, det verkar vara inne i en sådan platt period nu som sist då det blev många minus det funkar inte med dessa småstudsar som är nu. Får se nu har med hjälp av Ali fixat in LillWickes fladderfilter får se imorgon om det möjligen fungerar

{Minutfilter}
                tidnu:=Frac(DATE())
                totalt:=Mult(tidnu,1440)
                rest:=Int(Mod(totalt,30))
                tidsignal:=Gt(rest,28)
                i30(

Ps det blev -5,75 direktpå morgonen
                09:29 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS302L" kurs 1051.50
                10:13 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS302L" kurs 1056.75
                Last edited by Berra; 2012-11-21, 18:29. Anledning: Filter
                Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                  Det ligger ett tidfilter i scriptet som är inställt på att vara öppet endast de två sista minuterna i varje halvtimma, går att ändra som man vill. Har tidigare kört med 60 min, till det brakade ihop, det verkar vara inne i en sådan platt period nu som sist då det blev många minus det funkar inte med dessa småstudsar som är nu. Får se nu har med hjälp av Ali fixat in LillWickes fladderfilter får se imorgon om det möjligen fungerar

{Minutfilter}
                  tidnu:=Frac(DATE())
                  totalt:=Mult(tidnu,1440)
                  rest:=Int(Mod(totalt,30))
                  tidsignal:=Gt(rest,28)
                  i30(

Ps det blev -5,75 direktpå morgonen
                  09:29 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS302L" kurs 1051.50
                  10:13 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS302L" kurs 1056.75
                  Prova Alis/L-Wickes metod. När jag körde lite testing fick jag bättre resultat genom att enkelt kolla att closkursen de senaste tre perioderna ha rört sig 0.4%.
                  När du körde i60
                  Last edited by Henric; 2012-11-21, 23:13.

Comment

• 10:07 ANALYS "sl) berra köp OMXS302L" kurs 1055.25
                    17:23 Sälj 1056,25 +1

Comment

• Jag har gjort om mina script för att handla lägre ner då det trendar (så att jag slipper att köpa på toppen och sälja på botten). Inget vettigt att redovisa idag. Återkommer imorgon.
                      mvh
                      Bertil

Comment

• 09:21 ORDER "sl) berra köp OMXS302L" kurs 1059.75
                        17:23 ORDER "sl) Exit kl 17:23 Sälj OMXS302L" kurs 1061.50

Comment

• 10:45 ORDER "sl) berra köp OMXS302L" kurs 1064.5
                          17:23 ORDER "sl) Exit kl 17:23 Sälj OMXS302L" kurs 1072.25

Comment

• Handlade med mina nyaste script idag. Var några förbättringar som behövde göras under dagen. Blev +0,25 punkter. (Om scripten fungerat i början på dagen som efter justeringarna hade det blivit ca +5,5 idag)
                            mvh
                            Bertil

Comment

• Har bara kört ANALYS idag hade/borde fått som Ali började så här: 10:43 ANALYS "sl) Berra köp OMXS302L" kurs 1064.75
                              Berra

Comment

• Usch, -6,5 punkter idag. Hade buggar i mina script som var svåra att hitta. Hade bl a förväxlat l med I i ett par parameternamn (alltså lilla L med stora i, som är identiska i NAT:s typsnitt).
                                mvh
                                Bertil
                                Last edited by Bertil; 2012-11-26, 20:06.

Comment

Working...
                                X