Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nu vaknade mina script
    Trade1
    09:29 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303J" kurs 1267.25
    11:23 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303J" kurs 1261.75 +5.50

Trade2
    11:25 ORDER "sl) Mitt trend1 köp OMXS303J" kurs 1262.25
    13:22 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303J" kurs 1264.85 +2.6

Trade3
    13:59 ORDER "sl) Mitt trend2 sälj OMXS303J" kurs 1262.75
    16:03 ORDER "sl) Mitt labba2 köp DOW vänd OMXS303J" kurs 1266.15 -3.40

Trade4
    17:22 ORDER "sl) Min Signal sälj innan stängning OMXS303J" kurs 1264.75 -1.4

Nåja dagens resultat blev i alla fall +3.3 punkter.

mvh
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2013-10-17, 17:28.

Comment

• Mina var sömnigare vaknade inte förrän nu:

09:44 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1265.05

PS Wicke jag väntar nog en stund till innan det blir havet, ser ju rätt bra ut just nu. Använder din "vinkelhake" och det har sett väldigt bra ut i bänken, och hittils verkligt osså

Hand stopp 12.39 på 1265
      12:59 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303K" kurs 1266.50
      14:04 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1263.85
      16:04 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303K" kurs 1266.25
      17:09 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS303K" kurs 1265.75
      Nähä när man äntligen låter det sköta sig självt (nästan) då blir det jojo ca -7 punkter
      Last edited by Berra; 2013-10-17, 18:34. Anledning: Edit 2 -7
      Berra

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
        Hej alla på forumet,
        handen på hjärtat finns det några som gått plus i depån 2013?
        Hej Jimmy!
        Som du ser av tidigare inlägg så är det bara jag som svarat, har inte gått med vinst i år. Gissar att även Berra gått med förlust i alla fall på handeln med terminer handlade av NAT. Rikard är ju med bland Nordnets experter och ligger på -5% i år på den officiella strategin.
        https://www.nordnet.se/mux/web/analy.../oversikt.html
        LillWicke är lite hemlighetsfull, men jag gissar att han ligger på plus i år.
        Att så få svarar beror nog på att man inte vill skylta med om man går med vinst ( då kommer folk att tjata och vilja ha kopior av scripten) och att det är lite pinsamt att erkänna att man går med förlust.
        mvh
        Bertil

Comment

• [QUOTE=jimmy;29212]Hej alla på forumet,

Jodå Jimmy, Bertil har rätt, Berra har inte heller gått med vinst på terminerna. Jag har varit nära att ge upp flera ggr. men hittat nya anledningar till fortsättning. Jag har justerat mina script och lagt till delar som jag och bänken ser som vinnande. Får se nu om det blir bättring annars...

Det vore roligt att höra om det är någon som lyckats få till det
          Berra

Comment

• Jag är plus några procent i år (swing-trading på enskilda omx30 aktier) men det hade sett bättre ut om jag inte låtit symphony/symphony light härja fritt då prenumerations-index-tradingen drar ned resultatet. (ex gårdagens symphony-short)

Comment

• Ligger ca 20% plus i år efter 2 riktigt dåliga affärer, men handlar på långa trender manuellt, använder scripten för att ge mig ett ping när det är dags att kika lite närmare. Drömmer om att hitta den där bra-iga algoritmen som sköter all handel åt mig men är inte där än.

Comment

• Idag handlar jag med OMXS303K terminen då den har större handelsvolym än OMXS303J som handlas sista dagen idag.

Nu tyckte scripten att kursen stigit tillräckligt för nu och slog till med en blankning. Men hade de uppfattat situationen korrekt?

Trade1
                09:28 ORDER "sl) Mitt OMX3f sälj OMXS303K" kurs 1276.00
                scripten hade fel !
                13:59 ORDER "sl) Egen ultrasnabb5 Stoploss Mini kort mv OMXS303K" kurs 1282.00 -6

Trade2
                Tror inte kursen går så mycket högre nu, DAX har inte hängt med.
                14:01 ORDER "sl) Manuell sälj OMXS303K" kurs 1281.50
                Varken jag eller scripten fick rätt
                17:22 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303K" kurs 1284.50 -3

Blev totalt -9 punkter

mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2013-10-18, 17:23.

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                  Idag handlar jag med OMXS303K terminen då den har större handelsvolym än OMXS303J som handlas sista dagen idag.

Nu tyckte scripten att kursen stigit tillräckligt för nu och slog till med en blankning. Men hade de uppfattat situationen korrekt?

Trade1
                  09:28 ORDER "sl) Mitt OMX3f sälj OMXS303K" kurs 1276.00
                  scripten hade fel !
                  13:59 ORDER "sl) Egen ultrasnabb5 Stoploss Mini kort mv OMXS303K" kurs 1282.00 -6

Trade2
                  Tror inte kursen går så mycket högre nu, DAX har inte hängt med.
                  14:01 ORDER "sl) Manuell sälj OMXS303K" kurs 1281.50

mvh
                  Bertil

Jag har ingen åsikt om du gjorde rätt med en manuell position. Noterbart är att Dax kan avvika från Omx vissa dagar. Särskilt vid rapporter och utdelningar. Då etableras en skillnad och relationen blir mer intressant.
                  Last edited by Henric; 2013-10-18, 15:02.

Comment

• Utan att ha diagram som visar det, så är min uppfattning att rörelsen på DAX och OMX brukar gå åt samma håll, det är bara utväxlingen som ändrar sig (är dynamisk ).
                    Ex
                    OMX stiger 1% och DAX 0.5% eller
                    OMX stiger 0.5% och DAX 1%

På förmiddagen steg OMX med 0.6% medan DAX låg stilla.

Om DAX får en kort break out (1-3 min) så brukar det fortplanta sig till OMX. Men det är inte alltid rörelsen blir tillräckligt stor att ta hem en vinst på ( i mitt fall ca 2 punkter).

Men som Henric säger så kan man inte handla på absolutnivåerna i skillnaden mellan OMX och DAX.
                    mvh
                    Bertil

Comment

• Idag ändrade jag scripten för att klara jojo bättre därför har jag legat pausad (tyvärr) hela dagen.
                      Men enligt bänken skulle det blivit +5,75

Får se nu när det blir ny vecka om det inte ska funka bättre har gått över till i1 och 100 perioders ma, istf i5 och 20 perioders.
                      Berra

Comment

• Jaha, då får vi se om scripten lyckas dra in några pengar till sin promotor idag, eller om det bara är arrangörerna som får in sitt courtage...

Trade1
                        09:20 ORDER "sl) Mitt Raptor2 sälj OMXS303K" kurs 1287.75
                        10:09 ORDER "sl) Mitt trend2 köp vänd OMXS303K" kurs 1289.50 -1.75

Trade2
                        16:12 ORDER "sl) Egen dynamisk4 Take Profit Lång vänd OMXS303K" kurs 1290.75 + 1.25

Trade3
                        16:25 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303K" kurs 1289.75 +1.00

Trade4
                        16:29 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW OMXS303K" kurs 1288.50
                        16:46 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303K" kurs 1287.00 +1.50

Trade5
                        16:56 ORDER "sl) Mitt Raptor2 köp OMXS303K" kurs 1288.25
                        17:22 ORDER "sl) Min Signal sälj innan stängning OMXS303K" kurs 1289.50 +1.25

Bidde iallafall +3.25 punkter idag.

mvh
                        Bertil
                        Last edited by Bertil; 2013-10-21, 17:26.

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                          Idag ändrade jag scripten för att klara jojo bättre därför har jag legat pausad (tyvärr) hela dagen.
                          Men enligt bänken skulle det blivit +5,75

Får se nu när det blir ny vecka om det inte ska funka bättre har gått över till i1 och 100 perioders ma, istf i5 och 20 perioders.
                          Nej inget här i dag, pausade strax efter tre då det inte blivit något. efter det kom en signal som gav en punkt, visade bänken. I morgon en ny dag...
                          Berra

Comment

• Plus 2013

[QUOTE=Berra;29245]
                            Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                            Hej alla på forumet,

:
                            Kanske Ni börjar i fel ända, Jag är plus på min daytrading i år samt varje år de sista 10 år på raken, Jag använder nu autostocks för att försöka automatisera delar av min handel och som kompliment till det jag redan gör.
                            Terminshandel tycker jag är otroligt svårt att prognostisera på kortsikt.

Comment

• Trade1
                              09:13 ORDER "sl) Mitt Raptor1 sälj OMXS303K" kurs 1294.00
                              13:10 ORDER "sl) Egen ultrasnabb5 Stoploss Mini kort mv OMXS303K" kurs 1299.75 -5.75

Trade2
                              13:10 ORDER "sl) Mitt trend2 köp vänd OMXS303K" kurs 1299.75
                              16:24 ORDER "sl) Egen dynamisk4 Take Profit Lång vänd OMXS303K" kurs 1301.25 + 1.5

Trade3
                              17:01 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303K" kurs 1298.75 + 2.5

Totalt -1,75 punkter idag

mvh
                              Bertil
                              Last edited by Bertil; 2013-10-22, 17:29.

Comment

• Ursprungligen postat av kelloggs100 Visa inlägg

Kanske Ni börjar i fel ända, Jag är plus på min daytrading i år samt varje år de sista 10 år på raken, Jag använder nu autostocks för att försöka automatisera delar av min handel och som kompliment till det jag redan gör.
                                Terminshandel tycker jag är otroligt svårt att prognostisera på kortsikt.
                                Grattis till en fungerande handelsstrategi! Det är ju målsättning, erfarenhet av olika instrument/branscher, "personlighetstyp" (hur otålig resp riskvillig man är) som styr hur man handlar.
                                Personligen tror jag alltid att börsen skall gå ner 10-20% när som helst samt att guldet skall flerdubbla sitt pris. De senaste åren har ju detta inte stämt alls, men det ligger fortfarande kvar i ryggmärgen. Har därför svårt att handla på lång sikt. Min filosofi är också att kan jag inte förutsäga om terminen skall gå upp eller ner inom 10 minuter så är jag helt lost vad den står i om 14 dagar.
                                mvh
                                Bertil
                                Last edited by Bertil; 2013-10-22, 11:31.

Comment

Working...
                                X