Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
    "adaptive moving average" kanske går bättre att söka på.

Nix, att funktionen, som den är skriven ovan, inte går att köra live/skarpt beror enbart på att cosnst (liksom retval och setgvarif) inte genererar någon dataserie. I diagramkörningen däremot blir det annorlunda då skriptet där kör ingenom hela diagrammet från början till slut i ett enda svep och i och med detta genererar const (liksom retval) en dataserie.

Jag får samma kurva i diagrammet utan const.

Problemet är väl att AMA i funktionen ska vara tidigare periods AMA? I så fall går det kanske att går runt problemet när en ny period börjar? Bara ett försök.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Jag får samma kurva i diagrammet utan const.
      Precis, och det beror ju på att diagramkörningen är utformad som den är, men om du ska köra live/skarpt krävs att du har en funktion som const som genererar en dataserie som du kan använda som "mellanlagrare". Jag har många gånger tidigare lobbat för en sådan "dump-funktion" som lagrar egna värden i en databas precis som den vanliga feeden. dump(id) getdump(id)

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Problemet är väl att AMA i funktionen ska vara tidigare periods AMA?
      Ja, detta är ett exempel på en klassisk serieutveckling.

I så fall går det kanske att går runt problemet när en ny period börjar? Bara ett försök.
      Nix, det går inte. Du måste ju för att kunna göra något med funktionen också kunna referera till många perioder bakåt. ex. roc(ama,10,%)

Den här funktionen är ju väldigt lätt att programmera och involvera i det övriga NAT-utbudet, det är som sagt väldigt märkligt att det inte redan skett.

Comment

• Absolut. Det vore fint. Jag tänkte mer om det var viktigt att använda en viss indikator och inte allt för komplicerad analys. Tillsvidare får man använda de verktyg som finns i verktygslådan. Jag använder inte minnesreferenser på detta sätt, dvs på båda sidor i en funktion. Jag ser att det fungerar fint i diagrammet. Vad händer när man kör live?

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Absolut. Det vore fint. Jag tänkte mer om det var viktigt att använda en viss indikator och inte allt för komplicerad analys. Tillsvidare får man använda de verktyg som finns i verktygslådan.
          Problemet är att den inte går att avända ens till den enklaste analys om den inte läggs in bland de övriga NAT-funktionerna.

Det här är ju inte direkt någon ny fråga, förfrågan gjordes av en medlem på forumet redan 2009.
          Det här är ju också en så pass vanlig funktion och jag känner inte till något analysprogram på marknaden som inte har den inlagd bland funktionerna.

Jag använder inte minnesreferenser på detta sätt, dvs på båda sidor i en funktion. Jag ser att det fungerar fint i diagrammet. Vad händer när man kör live?
          Det går inte att köra live som jag redan tidigare påpekat. Att det går att köra i diagramläget beror på att diagramkörningen är definierad som den är.

Men medge att det är coolt att kunna testa hur funktionen uppför sig, trots att den inte går att köra live och trots att den inte finns i NAT.

Comment

• Det kanske går att köra utan animering i bänken. Då skulle en skarp speciallösning efter behov kunna byggas.

Fungerar det inte i huvudtaget eller sätts värdet för minnesreferensen till höger vid varje insamling alternativt nollställs vid ny period?

Visst det är coolt. Skillnaden är väl att en platt kurva i diagrammet skulle kunna luta inne i stapeln?

Comment

• Här är nackdelen med att låta medelvärdeskurvan styra ett rejält upp/nedställ påverkar ingången negativt så igår och även idag, men jag avvaktar. AVA och som wicke säger broms i platt marknad kanske skulle fungera?:
              09:30 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1277.25
              Det är påväg åt mitt håll igen men det är onödigt att följa med så långt åt fel håll...
              Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                Här är nackdelen med att låta medelvärdeskurvan styra ett rejält upp/nedställ påverkar ingången negativt så igår och även idag, men jag avvaktar. AVA och som wicke säger broms i platt marknad kanske skulle fungera?:
                09:30 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1277.25
                Det är påväg åt mitt håll igen men det är onödigt att följa med så långt åt fel håll...
                Näää en menigslös s..tdag nästan alla som kom in denna vecka försvinner på en enda dag, aldrig att det kan komma in lika mycket på en dag nä det ska ta tre fyra dagar men bort på några timmar
                14:34 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303K" kurs 1280.00
                14:57 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1278.50
                15:08 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303K" kurs 1281.50
                15:25 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1279.50
                - ca 10 punkter här klippte jag bort törttnar...
                Berra

Comment

• Idag vann över med + 6.75 punkter.
                  mvh
                  Bertil
                  Edit:
                  09:30 ORDER "sl) Mitt labba2 köp dax OMXS303K" kurs 1277.50
                  11:28 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303K" kurs 1282.00

12:05 ORDER "sl) Mitt trend2 sälj OMXS303K" kurs 1279.50
                  13:58 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303K" kurs 1278.25

Här släppte USA statistik som tolkades lite ner och upp
                  14:30 ORDER "sl) Mitt Raptor2 sälj OMXS303K" kurs 1277.00
                  15:09 ORDER "sl) Mitt trend2 köp vänd OMXS303K" kurs 1281.50

16:40 ORDER "sl) Egen dynamisk4 Take Profit Lång vänd OMXS303K" kurs 1284.50
                  17:22 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303K" kurs 1282.00
                  Last edited by Bertil; 2013-11-08, 19:50.

Comment

Näää en menigslös s..tdag nästan alla som kom in denna vecka försvinner på en enda dag.

- ca 10 punkter här klippte jag bort törttnar...

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                    Idag vann över med + 6.75 punkter.
                    mvh
                    Bertil
                    Tänkte just säga det att idag borde Berra ha gått på pumpen medan Bertil borde ha gått som tåget.

Comment

Tänkte just säga det att idag borde Berra ha gått på pumpen medan Bertil borde ha gått som tåget.

Ja men hur tusan ska jag göra för att komma undan detta, så här går ju inte hålla på. ATA går ju inte använda om jag förstått det hela. Om jag skickar scripten till dig kan du se om det går att fixa till så det går att komma undan detta hopplösa elände?
                      Berra

Comment

• Om jag fattat det rätt har inte AT volym på index än, så då skulle jag invänta att det kommer. Annars saknas ett filter att köpa/sälja.

Comment

Senast jag skrev om AMA är i den här tråden.
                          http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=3381

Du får hänga med lite Bertil och inte bara häcka i "Hur går era affärer-tråden"

Nu har jag lagt in din kod på AMA scriptet, men jag får felmeddelande på syntaxen. Det är Powerfunktionen som spökar. Om jag tar bort power är syntaxen OK. Om jag bara skriver raden testa=Power(2,2) så får jag syntaxfel. Mystiskt. Är det klammerbuggen som spökar?
                          mvh
                          Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                            Nu har jag lagt in din kod på AMA scriptet, men jag får felmeddelande på syntaxen. Det är Powerfunktionen som spökar. Om jag tar bort power är syntaxen OK. Om jag bara skriver raden testa=Power(2,2) så får jag syntaxfel. Mystiskt. Är det klammerbuggen som spökar?
                            mvh
                            Bertil
                            Skarpa ögon du har Bertil. Ja, det verkar ha med klammerbuggen att göra. Jag har inte klammerbeskrivningen i de script som jag kör. Flytta ned definitionen av "ER" strax under "i30(" så går det bra.

Har nu gjort så i länken så att ingen annan råkar ut för samma sak.

Last edited by LillWicke; 2013-11-09, 01:29.

Comment

Ja men hur tusan ska jag göra för att komma undan detta, så här går ju inte hålla på. ATA går ju inte använda om jag förstått det hela. Om jag skickar scripten till dig kan du se om det går att fixa till så det går att komma undan detta hopplösa elände?
                              Om inte Autostock får tummen ur och fixar till ett AMA till NAT-språket så är det inte så mycket man kan göra den enkla vägen. Du får ta och trycka på om detta liksom alla andra scriptare som tycker att AMA verkar intressant.

En förfrågan är ju ingen förfrågan i en utvecklares dagbok som du vet.

Skicka scripten så ska jag se om jag kan komma på något men jag lovar inget.
                              Det här är brukar vara mer komplicerat än man tror när inte de rätta verktygen finns på plats.

Comment

• LillWicke, vilka möjligheter ser du att jobba med AMA som marknadsfilter, ex jämfört med C>MA200 i OMX(dagsgraf) eller C>12mån MA (månadsgraf) för omx.

Tänker mig ur ett swingtrading-perspektiv.

Comment

Working...
                                X