Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Mina script har börjat att skärpa sig. Hitintills +10.25 punkter idag och just nu inget innehav, men kan ju komma ett feltrigg innan börsdagen är över. Scripten fjäskar för mig inför julen. De önskar sig instrumentbaserade ekonominyheter från Nyhetsbyrån Direkt i julklapp, men jag har sagt till dem att Autostocks Tomteverkstad inte hunnit snickra färdigt på den presenten ännu.
    Jag tröstar dem med att de snart kommer att få ett nytt API att prata med Nordnet genom. De säger att de redan har ett API och att det bara är mjukvara, dvs ett mjukt paket och det inte är lika roligt.

Nä, nu måste jag snart gå och handla julklappar.
    mvh
    Bertil

Edit: Nu (16:20) gick scripten långa igen. Kan det verkligen löna sig?
    Edit2: Blev +-0 på sista traden och handelsdagen slutade alltså på +10.25 punkter.
    Mina script hoppas på att jag ska bli ledig från det dagliga jobbet och kunna pyssla om dem så de hittar gralen som har saknats ända sedan 2006. och efter 30:e ska det nog kunna uppfyllas, byta stegfot de hoppas på att kunna följa Heikin gön/röd men skit samma idag medelar bänken att om jag varit inne så hade jag fått +4,50 av scripten.
    (tot +21,0 sedan måndags) tar man det x 4 ...8.400...
    Last edited by Berra; 2013-12-20, 19:31.
    Berra

Comment

• Nu alla scriptare när vi äntligen fått AMA och en LOOP-funktion på plats är det dags för nästa viktiga upprop för att kunna vässa till scriptningen

Jag lägger detta i en separat tråd för att inte skräpa ned Bertil och Berras fina tråd.

http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=3435

Comment

• Jaha, fick en julklapp av mina script på 3 punkter idag .

09:28 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS304A" kurs 1318.50
        17:21 ORDER "sl) Mitt natt sälj vänd OMXS304A" kurs 1321.50

Scripten tyckte att det är bra att ligga blankad över jul, vet inte om jag håller med. Vi får se på fredag.

God Jul önskar
        Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          Scripten tyckte att det är bra att ligga blankad över jul, vet inte om jag håller med. Vi får se på fredag.

God Jul önskar
          Bertil
          Kanske inte helt fel med tanke på att börsen befinner sig vid ett motståndsområde se bild. Personligen skulle jag nog inte blanka men däremot kortsiktigt gå ur och avvakta ett tag.

Attached Files

Comment

• Jag har kört bänken istf skarpt och scripten har skött sig bra såhär har det gått från 18/12 med A:
            2013-12-18 09:30:15 Köp 1,00 1.273,00 Berra Long tid
            2013-12-18 17:19:00 Sälj -1,00 1.276,00 3,00 Berra Stäng köp innan börsstängning
            2013-12-19 09:30:15 Köp 1,00 1.297,25 Berra Long tid
            2013-12-19 17:19:00 Sälj -1,00 1.300,00 2,75 5,75 Berra Stäng köp innan börsstängning
            2013-12-20 10:02:45 Köp 1,00 1.303,00 Berra Long tid
            2013-12-20 17:19:00 Sälj -1,00 1.311,50 8,50 14,25 Berra Stäng köp innan börsstängning
            2013-12-23 09:30:15 Köp 1,00 1*318,75 Berra Long tid
            2013-12-23 17:19:00 Sälj -1,00 1.321,75 3,00 17,25 Berra Stäng köp innan börsstängning

måste hitta på något som gör det lönsamt (hade det ju varit den senste veckan men har inte kunnat ha koll på dagarna) efter nyår då får jag tid över
            GOD JUL på er
            Berra

Comment

• Blev inte så lyckat att blanka över julen.
              09:02 ORDER "sl) Egen ny Tidig SL köp vänd OMXS304A" kurs 1331.50
              09:19 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS304A" kurs 1335.00

09:50 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS304A" kurs 1335.25
              10:29 ORDER "sl) Manuell sälj vänd OMXS304A" kurs 1335.25

Man skall inte gå emot sina script, då får man mothugg
              11:01 ORDER "sl) Mitt AMA1 köp vänd OMXS304A" kurs 1337.50

Men jag är ju pessimist och går i klinch med scripten
              11:13 ORDER "sl) Manuell sälj vänd OMXS304A" kurs 1335.75
              17:22 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS304A" kurs 1335.75

Blev -9.75 punkter

Med vänlig hälsning
              Bertil
              Last edited by Bertil; 2013-12-27, 17:45.

Comment

• Ibland är kalendereffekterna väldigt starka, årsskiftet är en sådan tidpunkt. Kan vara värt att lägga in det i modellerna.

Comment

• Intuitivt trodde jag att börskurserna droppade dagarna innan nyår då folk säljer av vinstaktier för att kvitta mot förluster, men jag har ingen statistik på det.
                  Med vänlig hälsning
                  Bertil

Comment

• Det är ju enkelt testat i analysbänken.....nu finns ju dagsdata från 1990.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                      Det är ju enkelt testat i analysbänken.....nu finns ju dagsdata från 1990.

OK, jag ger mig.
                      http://www.di.se/artiklar/2013/12/26...basta-borsdag/
                      Med vänlig hälsning
                      Bertil

Comment

• Nu när jag varit utanför har det varit trendande som funkat idag +0,50
                        2013-12-27 09:39:30 Köp 1,00 1.333,25 Berra Long tid
                        2013-12-27 17:19:00 Sälj -1,00 1*333,75 0,50 Berra Stäng köp innan börsstängning
                        Egentligen för platt idag, AMA skulle nog int tillåtit scripten att gå in i dag.
                        Får se hur det blir efter nyår, måste till något annat
                        En minus aff på A och det var den första som tappade en punkt ivändningen 17:e men slutade ändå +2.25 den dagen sedan har det ramlat på +20 punkter utan att ändra något enda i scripten. Men som sagt det går ju vara kaxig utanför ringen
                        Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                          ...Får se hur det blir efter nyår, måste till något annat
                          En minus aff på A och det var den första som tappade en punkt ivändningen 17:e men slutade ändå +2.25 den dagen sedan har det ramlat på +20 punkter utan att ändra något enda i scripten. Men som sagt det går ju vara kaxig utanför ringen
                          Hej Berra och God fortsättning på Julen!
                          Lycka till med kommande automatiska justeringar av scripten. Du kan ju som jag skrev i ett tidigare inlägg använda lutningen på AMA för att bli input till dina script, eller så kan AMA blockera om det blir för platt. Du har ju PRO så du kan backtrada flera terminer bakåt och testa.
                          Men som vi båda vet, man kan justera in så de senaste terminerna visar stor vinst och ändå få dåligt resultat på de skarpa körningarna. Men sådana är ju förutsättningarna, terminen ändrar ju karaktär (börsklimat) kontinuerligt.
                          Sedan har vi ju de regelbundna förändringarna som TOM (turn of month) m fl som Rikard genomskådat. Dessa fenomen har ju varken du eller jag lagt in i våra script än.
                          Med tillönskan om gott slut på börsåret 2013 och gott nytt börsår 2014
                          Bertil

Comment

• Då får vi se hur årets sista börsdag utvecklar sig. Mina script började med att blanka.
                            09:05 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS304A" kurs 1335.75

mvh
                            Bertil

Comment

• Som alltid intressant läsning från Er bägge; Bertil och Berra. Det är givande och se hur ni brottas med de möjligheter och problem som uppstår under resans gång. Jag tänkte att jag skulle delta med ett av mina scriptupplägg live från och med början nästa år (2014).

Gott nytt 2014!
                              Last edited by mikbob; 2013-12-30, 09:30.

Comment

• Tjuvstartar idag.

15:09 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304A" kurs 1333.25

Inte helt komfortabel blanka årets sista dag. De första dagarna i januari brukar det ju som bekant gå rakt upp. Den som lever får se.

Comment

Working...
                                X