If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Den finns nu i senaste versionen 2.1.2.12 som man kan ladda ned från uppdate.
Den är odokumenterad så jag tänkte att starta en tråd i ämnet lite senare i kväll.
Den version du gjorde som fungerade i diagrammen gick ju på i30. Vad jag förstår så kräver den fullbordade staplar. Kan man lätt göra om till i5?
undrar Bertil
Den version du gjorde som fungerade i diagrammen gick ju på i30. Vad jag förstår så kräver den fullbordade staplar. Kan man lätt göra om till i5?
undrar Bertil
Funktioner som körs i "i30" går ej på fullbordade staplar (om du inte specifikt kräver detta) så ej heller AMA.
Visst kan du köra den i i5 men då försvinner lite av finessen med det hela om du inte samtidigt förlänger perionden med en faktor 6.
AMA finns nu i senaste versionen 2.1.2.12 som man kan ladda ned från uppdate.
Den är odokumenterad så jag tänkte att starta en tråd i ämnet lite senare i kväll.
Jaha där kom den igen små små steg upp stort kliv ner på en gång -6.50
09:58 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303L" kurs 1305.75
10:25 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303L" kurs 1310.00
17:10 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS303L" kurs 1308.00
Mina script velade lite idag så det blev bara +2.75 punkter.
Skall kolla om vändascripten gick emot AMA eller inte. Har ingen spärr för detta ännu.
mvh
Bertil
Yeees! Äntligen på rätt håll när det händer +16,75
10:01 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303L" kurs 1300.50
17:10 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS303L" kurs 1283.75
Var ju lite pinsamt att jag bara gick +2.75 punkter igår... Men nu har jag lagt in en global variabel som överför lutningen på AMA (om ett par andra villkor är uppfyllda) till nästan 20 andra triggerscript. Med det inlagt skulla jag klått Berras resultat med någon punkt. Ack ja.
Får se hur det går idag...
Var ju lite pinsamt att jag bara gick +2.75 punkter igår... Men nu har jag lagt in en global variabel som överför lutningen på AMA (om ett par andra villkor är uppfyllda) till nästan 20 andra triggerscript. Med det inlagt skulla jag klått Berras resultat med någon punkt. Ack ja.
mvh
Bertil
Du har chansen jag ligger blankad sedan 10-tiden 1280.00
mvh
Bertil
Hm hade inte hunnit genomföra AMA blockeringen på alla script samt inte justerat in rätt nivå. Handlade lite halvmanuellt...
mvh
Bertil
Edit. Blev -0.75 punkter idag med halvmanuell körning. Får fortsätta jobba med AMA. Man får inte blockera för många trigg för då blir resultatet sämre. Skall undersöka om AMA istället skall få påverka TP. Säg att man triggar på stigande fastän AMA är fallande. Då gäller det nog att snabbt ta hand om sin lilla TP vinst. Återkommer...
Hm hade inte hunnit genomföra AMA blockeringen på alla script samt inte justerat in rätt nivå. Handlade lite halvmanuellt...
mvh
Bertil
Edit. Blev -0.75 punkter idag med halvmanuell körning. Får fortsätta jobba med AMA. Man får inte blockera för många trigg för då blir resultatet sämre. Skall undersöka om AMA istället skall få påverka TP. Säg att man triggar på stigande fastän AMA är fallande. Då gäller det nog att snabbt ta hand om sin lilla TP vinst. Återkommer...
h...mmm ja då vann jag idag med, om det nu är någon form av tävling. Jag är glad om det är på plussidan och det var det även idag med hela +6 p:
09:49 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303L" kurs 1280.25
16:05 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303L" kurs 1277.75
17:10 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS303L" kurs 1281.50
så nu har det blivit en månad med + och det älskar jag
Nu Berra har jag trimmat mina AMA blockeringar och i analysbänken fått +18 punkter för igår och +10.25 punkter för idag.
I morgon blir det match igen!
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment