Fick signal från Symphony Light kl 13.51 idag - via SMS och mail. Dock så har ingen signal mottagits i NAT. Inte ett spår av signalen i Loggade lokala ordertransaktioner. Är det någon som fått NAT att agera på Symphony Light-signalen i dag?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Symphony Light
Collapse
X
-
Mina egna script signalerade köp idag kl 13.52, men av någon anledning trodde scriptet att portföljinnehavet var 0 (fastän jag bevisligen låg blankad). Nordnet meddelar att de har haft problem med orderläggningen 12.05-12.20 idag. Jag misstänker att Nordnets info om portföljinnehavet till NAT inte fungerat under vissa tider idag. Någon annan som delar min misstanke?
mvh
BertilLast edited by Bertil; 2013-05-02, 14:31.
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggBertil, du skriver "Mina egna script" - du menar alltså inte Symphony Light?
mvh
Bertil
Comment
-
Jag fick heller ingen signal på symphony light igår. Såg när jag kom hem att det inte fanns några pengar på mina depåer i NAT och därför ingen signal i heller. Efter att startat om NAT dök pengarna upp igen. Har det att göra med avbrottet hos Nordnet? Går det att få programmet att autosynka efter en omstart hos Nordnet eller måste man göra det själv om det händer igen?
Det förstör ju lite tanken med automatisk handel. Vissa av oss har ju fortfarande ett jobb att sköta innan man har dragit ihop "trust fonden"
Comment
-
Henric, är det något speciellt kriterie som gör att symphonyn inte shortar. Ex C > ma200 ?
Tänker på ex juni månad med MACD i sälj och sjunkande MA5 + stängning under MA5 samt stängning under ma50 senaste dagarna)
Eller är det så att den tittar mer intraday och lite mindre på detaljerna ovan?
Comment
-
Är det andra skillnader mellan S-Light och S-Minifuture än att Minifuture har 4st exponeringsgrader och lighten 2st?
När man kollar igenom strategiutvecklingsdokumentet som petersi gjort så verkar S-minifuture helt klart prestera bättre.
Skiljer visserligen lite i historiken vilket instrument (hävtstång) som använts.
Comment
Comment