Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Symphony Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fick signal från Symphony Light kl 13.51 idag - via SMS och mail. Dock så har ingen signal mottagits i NAT. Inte ett spår av signalen i Loggade lokala ordertransaktioner. Är det någon som fått NAT att agera på Symphony Light-signalen i dag?
    Last edited by Christer; 2013-05-02, 13:13.

    Comment


    • Mina egna script signalerade köp idag kl 13.52, men av någon anledning trodde scriptet att portföljinnehavet var 0 (fastän jag bevisligen låg blankad). Nordnet meddelar att de har haft problem med orderläggningen 12.05-12.20 idag. Jag misstänker att Nordnets info om portföljinnehavet till NAT inte fungerat under vissa tider idag. Någon annan som delar min misstanke?
      mvh
      Bertil
      Last edited by Bertil; 2013-05-02, 13:31.

      Comment


      • Bertil, du skriver "Mina egna script" - du menar alltså inte Symphony Light?

        Comment


        • Vi skickar signalen igen för säkerhets skull.

          Comment


          • Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
            Bertil, du skriver "Mina egna script" - du menar alltså inte Symphony Light?
            Jag menar att det kan vara ett allmänt fel i Nordnets kommunikation med NAT som även drabbat mina egna script (har ej Symphony Light).
            mvh
            Bertil

            Comment


            • Signalen har varit ute i 30 sek nu, om det fortfarande inte blev någon position är det bättre du mailar oss direkt så löser vi det via Fjärrsupport. Supportfrågor är kanske inte så intressant för andra på forumet att läsa.

              Comment


              • Bertil du har rätt. Allt depåinnehav försvann samt kr tillgängligt nollades i NATen. Hände någon gång mellan 12:15 och 12:35. Jag startade om NATen 12:37 därefter OK. Verkar som om feeden från Nordnet tillfälligt försvann.

                Comment


                • NasdaqOMX hade tydligen problem vid öppningen, vet inte om resten kan vara följdproblem.

                  Comment


                  • Jag fick heller ingen signal på symphony light igår. Såg när jag kom hem att det inte fanns några pengar på mina depåer i NAT och därför ingen signal i heller. Efter att startat om NAT dök pengarna upp igen. Har det att göra med avbrottet hos Nordnet? Går det att få programmet att autosynka efter en omstart hos Nordnet eller måste man göra det själv om det händer igen?
                    Det förstör ju lite tanken med automatisk handel. Vissa av oss har ju fortfarande ett jobb att sköta innan man har dragit ihop "trust fonden"

                    Comment


                    • Nordnet har haft någon glitch med kontosaldon som inte resulterade i något annat än att pengarna "inte fanns". Heart beats och allt annat som testas såg helt normalt ut, annars hade programmet själv synkat om. Vi ska se om det går att bygga bort.

                      Comment


                      • Hej Henric,

                        Meddelande 20130508 kl 09:44 Symphony Light har tagit position: LONG 50%

                        Meddelande 20130508 kl 10:14 Symphony Light har tagit position: EXIT

                        Varför denna korta innehavstiden? Long var ju klockrent!

                        Comment


                        • Det var synd. Kurvan blev helt platt och den hamnade i ett gränsläge. Hade kursen bara stigit lite mer hade den legat kvar.

                          Comment


                          • Henric, är det något speciellt kriterie som gör att symphonyn inte shortar. Ex C > ma200 ?

                            Tänker på ex juni månad med MACD i sälj och sjunkande MA5 + stängning under MA5 samt stängning under ma50 senaste dagarna)

                            Eller är det så att den tittar mer intraday och lite mindre på detaljerna ovan?
                            Last edited by PerG; 2013-06-13, 10:34. Anledning: felstav

                            Comment


                            • Light använder både intra och lite längre tidshorisont. En algoritm som tittar lite längre tog exit och missade villkoret för short. Annars hade den varvat mellan exit och short den senaste tiden. Hade satt fint idag.

                              Comment


                              • Är det andra skillnader mellan S-Light och S-Minifuture än att Minifuture har 4st exponeringsgrader och lighten 2st?

                                När man kollar igenom strategiutvecklingsdokumentet som petersi gjort så verkar S-minifuture helt klart prestera bättre.

                                Skiljer visserligen lite i historiken vilket instrument (hävtstång) som använts.

                                Comment

                                Working...
                                X