Just frågan om varför alla verkar fokuserade på att få sin egen DIY-strategi att funka när det finns fungerande strategier är ett intressant psykologiskt fenomen. Tror det har att göra med att man tror att om man har egen strategi som ingen annan har så kan man tjäna mer pengar men om man tar någon färdig så går det inte tjäna pengar för andra använder den. Eller så är färdiga strategier i mångas ögon för bra för vara sanna eller den alltid återkommande frågan kring de just sålda eller gratis strategier-"om det är så bra varför låter man andra använda den?".
Omedvetet lägger jag mer tid på utveckling själv också än att faktiskt handla. Men jag har faktiskt skrota en egen prognosmetod en gång till förmån för en köpt sådan. Det var den som nu finns här på Autostock - NDF. Men min strategi har utvecklats ut ifrån denna. Själv kör jag Fusion och min egen. Fusion min Treasury-avdelning som förvaltar det som jag inte använder i tradingen....
Omedvetet lägger jag mer tid på utveckling själv också än att faktiskt handla. Men jag har faktiskt skrota en egen prognosmetod en gång till förmån för en köpt sådan. Det var den som nu finns här på Autostock - NDF. Men min strategi har utvecklats ut ifrån denna. Själv kör jag Fusion och min egen. Fusion min Treasury-avdelning som förvaltar det som jag inte använder i tradingen....
Comment