Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fear - Greed

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag hade min AT pausad imorse och ser i analysbänken att Fear/Greed signalerat köp för IJ imorse. Har slagit på handeln igen men den tar ingen position i aktien, vad jag kan se på öppet-villkoret så ska inte det stoppa, vad mer kan det vara som gör att den inte vill handla? Har mer på kontot än de 20% jag vill handla för plus de 2000kr jag reserverat.

Comment

• Och du har inget innehav i den aktien sedan tidigare?

Comment

• Nix, har SCA B sen 13/6 men ser också att den inte köpt CAST den 21/6 som den enligt körningen i analysbänken skulle ha gjort. Tror att jag hade missförstått och ställt det reserverade beloppet för högt den gången men nu har jag det på 2000kr och 35-70% tillgängligt på de konton jag kör F/G på.

Edit: Jag startade om AT och sålde av mina CODA-innehav som var anledningen till att jag pausat AT i fredags eftersom jag inte ville dumpa dom till fredagens kurs. Efter jag gjort det så tog Fear/Greed position i IJ. Har dock svårt att förstå att det inte skulle funnits pengar eftersom t.ex ett av kontona var ca 70% likvid.
        Last edited by Freddan; 2017-07-03, 16:39.

Comment

• Eric b går long imorgen? Gick inte så bra sist oct. 2016 etter rapportering. Kanskje man skal ta den ut av FG?

Comment

• Er det ennå fler som går long imorgen, Husq.?
            Semestermodus her

Comment

• Har inte kollat exakt men HUSQ kan nog plockas in, definitivt ERIC haha

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                Har inte kollat exakt men HUSQ kan nog plockas in, definitivt ERIC haha
                Min mini för Eric hade knockats, så det blev ingen affär. Men F/G köpte i alla fall.

Comment

• Idag köpte FG Nordea

Comment

• Aj aj aj håvade in FPC härom dagen och idag blev det en käftsmäll på ca -7 %. Har halverat kapitalet per position dock så det blev inte så farligt men ändå...

Comment

• FPC på gång in igen imorgon...

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                        FPC på gång in igen imorgon...
                        Billigt nu ;-) Ser nog inte så ljust ut för det bolaget tyvärr...

Comment

• Nä men får hoppas på en studs uppåt. Men jag kommer inte att vänta länge utan tar en snabb vinst om det uppenbarar sig en sådan. Börjar det gå nedåt behåller jag så klart enligt den kända devisen: "behåll dina förlorare och sälj dina vinnare...". Aj aj aj...

Comment

• Rikard, tänkte höra hur du tänker när du tagit bort F/G ur företagets tradingportfölj. Har du fått kalla fötter efter sommarens sura F/G-resultat eller är det allmänt marknadsklimat som spökar? Tänker mig att modellen tagit höjd för sämre börsklimat då det ju vid bear-market krävs 2% gap.

Jag har iofs också blivit mer försiktig och halverat summan i varje enskild F/G-position.

Comment

• Mer att bolaget i sig snart sannolikt inte platsar i OMXS30 längre, och därmed tyckte vi risken var onödigt hög. Vi tog in FP som en "joker" i urvalet men ett företag som i princip bara säljer 1 produkt och är extremt konkurrensutsatt blir automatiskt väldigt känsligt.

Comment

• Hej,
                                missförstånd!
                                Jag skriver om Fear Greed (F/G) som modell och inte om Fingerprint (FPC).

Comment

Working...
                                X