Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Legato OMX omarbetad och gratis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Emil, jag handlar med MINILONG OMX BNP41 BNP PARIBAS och MINISHRT OMX BNP126. Börsen har rört sig en del sedan jag valde ut dessa instrument så jag skulle nog valt två andra instrument idag. Välj instrument med gearing ca 4-5 så kan du investera en del av portföljen för att få rätt nettogearing (såvida du vill ha en nettogearing under 4-5 förstås).

Courtagefritt - Ja.
    Inom ISK - Ja.
    Gearingscript - Ja. (Det viktiga här är att handla med instrument som har en högre gearing än vad din målgearing är.)

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Kom på en variant till, du kan sälja av nästan hela positionen manuellt direkt hos Nordnet. Så länge det finns en liten del kvar är slavmodellen nöjd.

Hej! Jag sålde av huvuddelen av mina ETP Long efter uppgången i fredags, men ligger kvar med några få instrument. Hur fungerar LastTrade-referensen i Legato-scripten som arbetar mot OMX-indexet? Min manuella försäljning av ETPn påverkar väl inte Legato-scripten som arbetar gentemot indexet?
      Last edited by Christer; 2016-01-26, 12:10.

Comment

• Nej, det finns ingen feedback från de handlade instrumenten, det viktiga är att man inte säljer hela positionen - då köps den tillbaka direkt igen.

Bra vinst på den traden!

Comment

• Toppen, det var den slutsatsen även jag drog.

Tack, jag prickade inte exakt på toppen, men jag är nöjd.

Enligt min installation så ligger Legato OMX fortfarande LONG, stämmer det?

Comment

• Ja, den ligger Long ännu. Blir spännande att se när den går ur eller shortar.

Comment

Ja, den ligger Long ännu. Blir spännande att se när den går ur eller shortar.

Följdfråga på ovanstående
              Legato verkar aldrig vända en position, utan går alltid ur först eller?

Comment

• Den kan vända minuten efter. Det är satt till 1 som fast antal i sekvenserna så det tar två order att vända.

Comment

Ja, den ligger Long ännu. Blir spännande att se när den går ur eller shortar.
                  Min har legat short och gick long igår
                  // Mikael

Comment

• Short sedan när? Kör du senaste versionen?

Comment

• Min ligger LONG sedan 15 januari.

Comment

• Jag har ver: 29 sep, finns det nyare?
                        Har legat i Paus-läge så det är nog där det är fel, trodde att signalen kom på omx men att det inte blev nån order bara.
                        I förrgår när jag släppte pausen så gick den short direkt och long igår kväll.

// Mikael

Comment

• Aha, jo det finns senare version också. Tanken är att man låter indexscripten handla OMXS30 direkt på testkonto, och kopplar slavmodeller till ETPer på skarpt konto.

Då kan du disabla slavmodellerna bara och fortfarande se hur det handlas på testkontot.

Senaste affärerna är bifogade i Excel-listan.

Attached Files

Comment

• okey, jag lyckas inte få samma som Excel-listan, det skiljer på ett par affärer.
                            Har laddat hem nyaste version, ingen skillnad i analysbänken mot min förra.
                            Ingen skillnad om jag körde mina live-kurser eller nedladdade från kundservice.
                            Resultat 1 okt till just nu (omx 1340):
                            Mitt = -41 pkt
                            Rikards = +36 pkt
                            Skillnad = 77 pkt

Comment

• Hm, jag testade på en annan maskin och fick enligt bilden nedan. Jag körde från 1 okt till idag med 1 minutsanimering.
                              Attached Files

Comment

• Nu har jag testat olika varianter i några timmar.

Det är vid två tillfällen jag får skillnad mot Rikard:
                                Den första är 2-5 nov, kör man minutupplösning gör man exit 3 nov och går short 5 nov, kör man 1 sek så vänder man direkt till short den 2 nov. Det skiljer 26 pkt mellan dom tidpunkterna.

Den andra är exit från ovanstående short, om den sker 23 eller 24 nov.
                                Mina 2 datorer gör det den 23 nov (oavsett animering) med 30 pkt skillnad mot den 24 nov.
                                När vi sedan gör exit på samma datum blir det en skillnad på ca 75 pkt mot Rikards bild och lista.

Christer (eller nån annan), hur har din gjort på ovanstående datum?

Comment

Working...
                                X