Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Legato OMX omarbetad och gratis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Såg att "trexen" skrev i "hur går era affärer" tråden att det idag kom exit short på legato. Någon sån signal fick inte jag. Fick någon annan exit short?

Comment

• Japp, Legato gick ur blankningspositionen med en vinst på drygt 2%. Inga nya positioner togs.

Håkan

Comment

• Skumt att jag inte fick samma. Jag sålde manuellt av en större bit av innehavet via nordnets hemsida. Sålde av bara någon minut innan ordern ni fick vid 17:23. Det ska ju inte påverka en exit signal?

Eller ser nu i AT att det jag sålde manuellt via Nordnet finns registrerat bland lokala ordertransaktioner. Kan det ha varit så att det alltså påverkade Legato som då inte gick helt exit? Kan tänka mig att Henric eller Rikard har ett svar på detta?
        Last edited by G_O; 2016-04-05, 20:44.

Comment

• Hur ser Starta > Larm och meddelanden ut?

Comment

• Jag fick inga larm/meddelande vad gäller Legato.

Sålde av allt nu manuellt på morgonen. Det var ingen bra idé eftersom det på en gång köptes tillbaks automatiskt. Fick efter det nu sälja nästan allt så att AT inte ska köpa igen. Tråkigt eftersom det blev en dålig trade här nu på morgonen.

Har också uppdaterat och laddat ned kurslistor så det ska inte vara något med det.
            Last edited by G_O; 2016-04-06, 09:33.

Comment

• Fick denna signal igår 5/4:

17:23 ORDER "sl) Legato OMX index Exit shrt OMXS30" kurs 1333.25.

Comment

• Kanske är bäst att kolla så allt är rätt kopplat, har du möjlighet att ringa in under förmiddagen?

Comment

• Tyvärr har jag ingen tillgång till min dator förrän i eftermiddag runt 16:40 tiden. Är det för sent att kontakta er då? Får annars ta bort Legato och koppla om allt ikväll.

Comment

• Vi löser det då, maila så ringer jag upp.

Comment

• Jag skickade ett mail. Tack Rikard!

Comment

• Var det någon mer än jag som fick signal idag?
                        09:01 ORDER "sl) Legato OMX minishrt köp BEAR OMX X3 C(35)" kurs 0.00
                        Just nu kl11,08 är 50 av gårdagens vinst uppäten =)

Comment

• Ny long/short ska väl bara komma nära stängning. På något sätt ligger tidigare signal sparad. Det kan tex bero på att modellen inte är rätt kopplad, programmet har varit stängt när ny signal genererades,etc. Kontakta Rikard som kan kolla på detta.

Ett förslag är att om inga innehav finns(alternativt inga innehav av de två valda instrumenten) så spärras signal då öppet och stängning inte är sant.

Comment

• Det som jag gjorde är att uppgradera programvaran i går kväll då det har kommit en ny version, annars inget.

Comment

• Hej

Fick just mycket märkliga signaler vid stängningen. Legato köpte först BULL vid 17:18 säljer sedan den vid 17:20 (för en skön förlust) och köper sedan BEAR klockan 17:21???

Mig veterligen är allt rätt kopplat då det fungerat innan.

Comment

• Hej, det var väldigt konstigt. Jag fick 17:19 ORDER "sl) Legato OMX minilong köp. Att den sålde och sen gick kort är inget som hände för mig.

Comment

Working...
                                X