Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coda OMX omarbetad och gratis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
    Har märkt att om Coda OMX köper och sedan att jag säljer manuelt och sparar 1st kvar så säljs inte den när det blir en Exit utan den ligger kvar och man får själv rensa cellen och sälja av.
    Fler som märkt av det?
    På ett sätt känns det som det hänt mig också. Ett par poster upp nämner jag situationen för några veckor sedan där min Coda inte sålde av det skarpa innehavet. I det fallet hade jag tidigare sålt av en del av positionen manuellt. Jag såg dock ingen logisk förklaring att det skulle höra ihop, själva Coda slavmodellen är ju ganska simpel, är väl bara den vanliga "Delay order" som används och antar den endast spärrar om där är nån manuell order senaste minuterna.

    Comment


    • Jag har v3.0.0.1 Dll:10.9.0.27
      På inrådan av supporten av AT så om jag manuellt vilk sälja så lämna 1st kvar annars så köper algon tillbaka allt igen, vilket jag gjort

      Jag sålde 15:10 1st BULL OMX X3 VON
      Coda köpte 17:20 igår 160803

      Ska komprimmera DB och ladda ner all data ikväll efter stängning

      Comment


      • Coda sålde långa positionen idag, inget innehav kvar

        Comment


        • Jag ligger ff lång, fler som är likvida ?

          Comment


          • Exit för mig.

            Comment


            • fler som fick Exit igår kväll ? (CodaOMX)

              Comment


              • Vi fick vår exit 5:e aug, därefter ingen signal.

                Comment


                • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Vi fick vår exit 5:e aug, därefter ingen signal.

                  Ohh faan, det går troll i min CODA, men den gjort 11k i vinst så jag klagar inte men lustigt att vi inte har samma.

                  Comment


                  • Blir det fel på en signal av någon anledning kan det ta flera dagar att komma i synk. Bra att du har legat rätt. Som det ser ut nu kommer den inte att gå kort och ligger nog kvar t.o.m. fredag. Förutsätter att det inte sker något kraftigt nerställ.

                    Comment


                    • Min Coda gick 100% long direkt idag:

                      17:19 ORDER "sl) Standardmodell_Coda_index_long OMXS30" kurs 1408.32

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                        Min Coda gick 100% long direkt idag:

                        17:19 ORDER "sl) Standardmodell_Coda_index_long OMXS30" kurs 1408.32
                        Samma.

                        Vad syftar du på då du skriver 100% direkt?

                        Comment


                        • Nja, jag tänkte mest på att Fusion först gick 50% och sedan fyllde på med ytterligare 50% upp till 100% - fast det är väl kanske inte relevant för Coda förstås, Fusion använder ju Legato också förutom Coda.

                          Comment


                          • Coda och Legato går alltid 100%, det är bara Fusion som kan ta 50% eftersom den väger ihop signalerna.

                            Comment


                            • Jag har problem med min Coda, då den igår gick kort, vilket ju är helt fel då villkoren inte är i närheten. Eller egentligen gjorde den väl inte det då mitt signalkonto inte har nåt innehav men en affär gjordes på mitt skarpa konto. Tittar jag på variabel 881 i kalkylforskaren har den värdet 9 vilket ju mycket riktigt betyder en kort position ska tas, så inget konstigt så sätt. Frågan är bara var värdet 9 kommer ifrån, min första tanke när detta inträffade var att jag själv av misstag modifierar detta fält i nån av mina egna modeller (exakt samma sak hände mig i början av månaden, blev dock en fin affär den gången så släppte felsökningen ganska snabbt). Iaf idag tänkte jag att jag måste se över alla mina modeller och kolla vilka globala celler jag använder, och som på beställning ser jag att "script rapport" lagts till i programmet, helt perfekt, dock ser allt bra ut med fyra script som använder gvar 881 och det är fyra stycken Standardmodell Coda XXXX script inget annat.

                              Någon som varit med och nåt liknande eller har tips på vad som skulle kunna orsaka att en global variabel sätts på ett oplanerat vis. Problemet känns väl inte Coda relaterat direkt då scripten på sätt och vis gör vad de ska, samtidigt som jag som sagt inte ser var värdet kommer ifrån.

                              Comment


                              • Är det verkligen Standardmodell Coda xxxxx som är ansluten till index? Den gamla som hade konflikt med namn-ID heter endast Coda index xxx. Det låter som att det är den gamla som är ansluten till index?

                                Comment

                                Working...
                                X