Ursprungligen postat av trexen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Coda OMX omarbetad och gratis
Collapse
X
-
-
Jag har v3.0.0.1 Dll:10.9.0.27
På inrådan av supporten av AT så om jag manuellt vilk sälja så lämna 1st kvar annars så köper algon tillbaka allt igen, vilket jag gjort
Jag sålde 15:10 1st BULL OMX X3 VON
Coda köpte 17:20 igår 160803
Ska komprimmera DB och ladda ner all data ikväll efter stängning
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVi fick vår exit 5:e aug, därefter ingen signal.
Comment
-
Blir det fel på en signal av någon anledning kan det ta flera dagar att komma i synk. Bra att du har legat rätt. Som det ser ut nu kommer den inte att gå kort och ligger nog kvar t.o.m. fredag. Förutsätter att det inte sker något kraftigt nerställ.
Comment
-
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggMin Coda gick 100% long direkt idag:
17:19 ORDER "sl) Standardmodell_Coda_index_long OMXS30" kurs 1408.32
Vad syftar du på då du skriver 100% direkt?
Comment
-
Jag har problem med min Coda, då den igår gick kort, vilket ju är helt fel då villkoren inte är i närheten. Eller egentligen gjorde den väl inte det då mitt signalkonto inte har nåt innehav men en affär gjordes på mitt skarpa konto. Tittar jag på variabel 881 i kalkylforskaren har den värdet 9 vilket ju mycket riktigt betyder en kort position ska tas, så inget konstigt så sätt. Frågan är bara var värdet 9 kommer ifrån, min första tanke när detta inträffade var att jag själv av misstag modifierar detta fält i nån av mina egna modeller (exakt samma sak hände mig i början av månaden, blev dock en fin affär den gången så släppte felsökningen ganska snabbt). Iaf idag tänkte jag att jag måste se över alla mina modeller och kolla vilka globala celler jag använder, och som på beställning ser jag att "script rapport" lagts till i programmet, helt perfekt, dock ser allt bra ut med fyra script som använder gvar 881 och det är fyra stycken Standardmodell Coda XXXX script inget annat.
Någon som varit med och nåt liknande eller har tips på vad som skulle kunna orsaka att en global variabel sätts på ett oplanerat vis. Problemet känns väl inte Coda relaterat direkt då scripten på sätt och vis gör vad de ska, samtidigt som jag som sagt inte ser var värdet kommer ifrån.
Comment
Comment