Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coda OMX omarbetad och gratis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ligger Fusion fortfarande utanför marknaden?

    Comment


    • Stämmer bra det, inget innehav.

      Comment


      • Fick signal Coda short idag.Torde vara mer korrekt efter alla prognoser, när ev. månadseffekten klingat av.Kan bli brant fall hoppas vi. Så vi får igen lite.
        Stämmer signalen.

        Comment


        • Samma här!

          Comment


          • Coda gick väl kort redan i fredags?

            Comment


            • Jag fick kort i skarp handel. Samma vid simulering. Laddade hem data med ersätt och simuleringen gick kort i fredags. Har inte tittat, men förmodligen gränsläge och datakänslig signal.

              Comment


              • Min Coda har legat kort sedan 10/5. Det måste vara helt fel va? -10% med Bear OMX X3 :-)

                Comment


                • Vad får du när du simulerar? Simuleringen hos mig tog exit den 26:e och en ny blankning den 27:e. Det är inte helt omöjligt i fall det skiljde väldigt lite för att signalen den 26:e skulle trigga.

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                    Vad får du när du simulerar? Simuleringen hos mig tog exit den 26:e och en ny blankning den 27:e. Det är inte helt omöjligt i fall det skiljde väldigt lite för att signalen den 26:e skulle trigga.
                    Jag är rookie, jag simulerar inte :-(

                    Comment


                    • Då ska jag tala om vad som förmodligen hände. Du gick in den 10:e istället för den 9:e som simuleringen ger. Det skiljer 5-6 punkter till din fördel. I kombination med att ATR-stoppen låg nära kursen kom förmodligen inte din exit. En tröst är att du tjänade ca 3 punkter jämfört med simuleringen.

                      Comment


                      • Ok, tack för förklaringen.

                        Tjänsteresa följt av semester är på gång, det hade varit fint att konstatera att allt funkar innan jag sticker...

                        Comment


                        • Min Coda gick long igår. Min manuella strategi säger kort så kombinationen blir väldigt hedgad. Men jag försöker ändå köra dem oberoende av varandra trots att det kostar att ha både långa och korta positioner mot samma underliggande.

                          Comment


                          • Vi har ju tidigare haft en bugg i extractor-programmet där Shrt-scriptet i Coda kunde bli korrupt. Vi har nu bytt master-installation helt för Coda och genererat om modellerna och scripten så att de får helt nya IDn. Förhoppningsvis är problemet löst med det. För att byta måste man göra följande:

                            1. Koppla loss alla ordermodellkopplingar till nuvarande Coda-modeller (viktigt!)
                            2. Radera alla Coda-modeller och script
                            3. Ladda ner ny Coda via Hjälp-menyn
                            4. Återanslut Coda-modellerna (både till fiktiva kontot och skarpt)
                            5. Klart!

                            Comment


                            • Radera via Inställningar>Arbeta med ordermodeller ;söka upp alla med namnet coda och radera.Men var hittar jag scriptet att radera?Ngt osäker och rädd göra fel.

                              Comment


                              • Ta upp ett diagram, vilket som helst, klicka på Scriptknappen i snabblisten, Öppna redigering. Skriv Coda i filterfältet och fäll ned scriptdatabasen så listas alla Coda. Radera samtliga.

                                Comment

                                Working...
                                X