Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coda OMX omarbetad och gratis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Min ligger kort sen stängning i fredags

    Comment


    • Hur har Coda betett sig hos er andra? Signaler, nuvarande position etc?
      Jag har inte fått någon signal alls sedan den 11 juli då Coda sålde min långa position. Ingen signal sedan dess känns väl kanske inte helt rätt...

      Comment


      • Tänk på att Coda inte blankar över MA150.

        Comment


        • Ok, tack,det kanske är det, då?

          Comment


          • Vi bröt ma150 14/7 och det är samma dag som Coda iaf enligt min simulering skulle gjort exit. Dock blev det inte så i praktiken(för mig), därav mitt inlägg en bit upp. Sålde av manuellt efter ett tag och återställde värdet i den globala cellen då jag insåg att nåt var fel, inte haft några signaler sen dess. Vi nosar ju på ma200 i en statistisk svag period så kanske därför den varit ovanligt passiv.

            Comment


            • Tack, då får vi väl avvakta då, antar jag.

              Comment


              • Ursprungligen postat av Kristoffer Visa inlägg
                Vi bröt ma150 14/7 och det är samma dag som Coda iaf enligt min simulering skulle gjort exit. Dock blev det inte så i praktiken(för mig), därav mitt inlägg en bit upp. Sålde av manuellt efter ett tag och återställde värdet i den globala cellen då jag insåg att nåt var fel, inte haft några signaler sen dess. Vi nosar ju på ma200 i en statistisk svag period så kanske därför den varit ovanligt passiv.
                Det är inte ma200. Den har inte hittat en dipp enligt villkoren.

                Comment


                • Idag gick min Coda 100% long.

                  Kan någon förklara detta?
                  Nu har väl Coda-strategin en annan PA-beräkning än den som finns i AT, men både årskurvan och månadskurvan stupar ju brant nedåt från och med idag i diagrammet och det känns väl inte direkt som rätt läge att gå lång..?

                  Comment


                  • Coda tittar på veckodagar och eftersom vi fick en stängning under de två föregående dagarnas stängning är köpvillkoret uppfyllt.

                    Comment


                    • OK, ingen PA-beräkning alls alltså, endast stängningsvillkor under de senaste två dagarna?

                      Comment


                      • Vad har Coda för stoploss?
                        Och vad är säljvillkoret?
                        Last edited by JohanB; 2016-08-01, 18:45.

                        Comment


                        • Min Coda gick 100% lång vid kursen 1381. Om jag läser scriptet rätt ligger stoplossen på 2 x ATR(20) vilket då skulle bli en kurs på ca 1345.40. Någon som kan bekräfta, eller läser jag det hela fel?

                          Comment


                          • Har märkt att om Coda OMX köper och sedan att jag säljer manuelt och sparar 1st kvar så säljs inte den när det blir en Exit utan den ligger kvar och man får själv rensa cellen och sälja av.
                            Fler som märkt av det?

                            Comment


                            • Har du senaste versionen?
                              Om det är mastermodellen så kan den bara ha innehaven -1,0 och 1. Dvs det går inte att spara 1st. Handlar man manuellt så kan datum för senaste affären och innehavet påverka kommande signal.
                              Om det är slavmodellen som handlar etp:er ska det fungera och påverkar inte värdet i cellen. Dessutom vet jag inte man får betala courtage på handel under 1000kr. Står i alla fall så hos NN.

                              Edit: Däremot hände något fel hos mig idag i samband med uppehållet i kursfeeden från NN. Kanske även påverkade kontoinfo. En modell handlar bara då cash(a)=0. Den köpte på sig dubbla innehavet då det redan fanns ett innehav. Kanske cash(d) skulle räddat situationen?
                              Last edited by Henric; 2016-08-03, 16:29.

                              Comment


                              • Cash(d) ska ha ett värde, så om den är noll har man troligen fel kontoinfo. Så det har varit kursavbrott? Har suttit på flyg hela dagen så har inte haft koll.

                                Comment

                                Working...
                                X