Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det går inte på Win 10. Har aldrig själv råkat ut för att det misslyckats faktiskt, men allt kan såklart hända.

Comment

• Still long!

Comment

• Det finns en schemanlagd aktivitet som automatiskt startar om datorn som man kan inaktivera. Troligtvis så har en uppdatering aktiverat den igen för att aktiviteten var avaktiverad. Ska försöka att fixa en Win server 2016 istället.
        Last edited by walle; 2017-10-28, 00:03.

Comment

• Såg nu att Fusion faktiskt sålde hela innehavet 17:23

Comment

• Ursprungligen postat av Mountain Visa inlägg
            Såg nu att Fusion faktiskt sålde hela innehavet 17:23
            Gick din kort också?

Comment

• Jag ligger kvar 100% lång

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                Gick din kort också?
                Nej, den sålde bara det långa innehavet.

Comment

Nej, den sålde bara det långa innehavet.
                  Ok då vet jag. Tackar så mycket :-)

Nollställt Fusions gvars 854, 855 och 857. Får jag se när nästa signal kommer.

Har även inaktiverat Windows Update helt. Då får jag köra manuellt underhåll helt enkelt. Det går att inaktivera WinUpdate på Windows 10 Pro. Home-versionen går det inte att göra så mycket med om man inte trixar i registret.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                    Ok då vet jag. Tackar så mycket :-)

Nollställt Fusions gvars 854, 855 och 857. Får jag se när nästa signal kommer.

Har även inaktiverat Windows Update helt. Då får jag köra manuellt underhåll helt enkelt. Det går att inaktivera WinUpdate på Windows 10 Pro. Home-versionen går det inte att göra så mycket med om man inte trixar i registret.
                    Är ju rookie på Autotrader, så jag har inte en aning om hur man nollställer gvars. Blir nog ett supportsamtal till Rickard imorgon.

Hittade en sw som gör att det går att styra Windowsrelaterade uppdateringar. Den heter "Windows Update Mini Tool". Verkar kunna göra vad jag vill i allafall, men jag är inte säker på att den är helt ren.

Det förefaller som det var en Defender uppdatering som fick min dator att balla ur.

Comment

Är ju rookie på Autotrader, så jag har inte en aning om hur man nollställer gvars. Blir nog ett supportsamtal till Rickard imorgon.

Hittade en sw som gör att det går att styra Windowsrelaterade uppdateringar. Den heter "Windows Update Mini Tool". Verkar kunna göra vad jag vill i allafall, men jag är inte säker på att den är helt ren.

Det förefaller som det var en Defender uppdatering som fick min dator att balla ur.
                      Det går att göra på olika sett men jag kör setgvarif via script i kalkylforskaren.

Ja det ställer ju till det lite med Windows 10 med automatisk omstart. Vi får se om allt jag har gjort kan blockera Windows Update och omstart. Men jag får som sagt fixa en Windows Server minst 2012 R2. Där har man lite mer kontroll.

Comment

• 100% long. Hur ligger du Rickard?

Comment

• 100% Long här också.

Comment

• Jag fick Exit idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1672.87.

Comment

• Samma här. Fusion helt ur.

Comment

• Exit här också. Nu finns ETP Link-anpassad Fusion ute för nedladdning.

Comment

Working...
                                X