Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken klockserver använder du? Allt som ger mer likt resultat är intressant :-)

Comment

• 17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1647.89$

100% lång idag.

Comment

• Jag fick 100% long också. Så på banan igen. Synd bara jag missade förra long -affären. Hade blivit min bästa affär någonsin!

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
          Jag fick 100% long också. Så på banan igen. Synd bara jag missade förra long -affären. Hade blivit min bästa affär någonsin!
          Gött ere :-) Hoppas på samma goa resa även denna gången.

Comment

• Tänkte koppla om in Fusion till att använda ETP Link. Funkar det? Något man behöver tänka på? "Standardmodell insats" används i kombination med "pref price"? Påverkar testkontots storlek på något sätt?

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
              Vilken klockserver använder du? Allt som ger mer likt resultat är intressant :-)
              Hej Rikard. Kan du svara på ovanstående?

Comment

• Fusion funkar inte med ETP Link ännu, endast Coda och Legato är uppdaterade (förutom Raptor).

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                  Hej Rikard. Kan du svara på ovanstående?
                  Nu antar jag bara... jag antar att alla VPSer är virtuella servrar, och på de flesta virtuella maskiner så synkas klockan med Hypervisorn, alltså den servern som hanterar de virtuella maskinerna. Då får man kolla vilken NTP-server som Hypervisorn synkar emot. Jag är osäker och har inte datorn nära till hands just nu, men jag antar även här att det är någon annan firma som hanterar servrarna, och då får man höra med dom om vilken NTP-server de använder sig utav. Men visst, du kan köra en override med synkningen men då kommer man att få kollision när Hypervisorn påtvingar ett visst klockslag (om det inte är exakt samma tid mellan Hypervisor och Guest OS). Så att synka på Guest OS mot en NTP-server är inte att rekommendera. Meeeen som sagt så spekulerar jag om hur infrastrukturen är uppbyggd. Det blir aningens dyrt att köra en fysisk server per VPS.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Fusion funkar inte med ETP Link ännu, endast Coda och Legato är uppdaterade (förutom Raptor).
                    Finns det en plan för det?

Comment

• Absolut, vi har bara inte hunnit.

Comment

• @Rikard: Ligger du 100% long på Fusion?

Comment

• Även min Fusion gick 100% Long i måndags:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1647.91.

Comment

• Samma här.

Comment

• Min Fusion sålde idag strax innan stängning.

Comment

• Min Fusion gjorde exit idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1643.01.

Comment

Working...
                                X