Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Exit här också. Nu finns ETP Link-anpassad Fusion ute för nedladdning.

Sweeeet :-) Tar den 100 och 50% av testkontot? Eller hur ser det ut mot testkontot?

Är det bara att uppdatera och återansluta?

Lägg gärna upp en simulering inkl återinvestering ;-)

Comment

• Exit här också idag.

Comment

• Här är en simulering.

Attached Files

Comment

• Körde den med extra kolumner och CAGR är ca 26.7%, max orealiserad DD är 16.3% och realiserad är 13.4%. Den är marknaden 75% av tiden. Siffrorna är bra.

Comment

• För att vara häv=1 riktigt ok.

Comment

• Har den nya versionen (ETP-link) annan logik, eller är de sak samma att liga kvar?

Comment

• Någon som kan bekräfta då jag ska byta papper, då den jag körda har knockats
                Tänkte mig följande:

Fusion OMX Bear köp MINISHRT OMX B53 C(35) --> MINI S OMX NORDNET 06,07 el 08
                Fusion OMX Bear sälj MINISHRT OMX B53 C(35) --> MINI S OMX NORDNET 06,07 el 08
                Fusion OMX Bull köp MINILONG OMX A27 C(35) --> MINI L OMX NORDNET 27
                Fusion OMX Bull sälj MINILONG OMX A27 C(35) --> MINI L OMX NORDNET 27

bra dåligt?
                //M

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                  Har den nya versionen (ETP-link) annan logik, eller är de sak samma att liga kvar?
                  Logiken är inte ändrad, men driftsäkerheten förbättras genom att ETP Link används.

Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
                  Någon som kan bekräfta då jag ska byta papper, då den jag körda har knockats
                  Tänkte mig följande:

Fusion OMX Bear köp MINISHRT OMX B53 C(35) --> MINI S OMX NORDNET 06,07 el 08
                  Fusion OMX Bear sälj MINISHRT OMX B53 C(35) --> MINI S OMX NORDNET 06,07 el 08
                  Fusion OMX Bull köp MINILONG OMX A27 C(35) --> MINI L OMX NORDNET 27
                  Fusion OMX Bull sälj MINILONG OMX A27 C(35) --> MINI L OMX NORDNET 27

bra dåligt?
                  //M
                  Fungerar utmärkt. Tänk på att uppdatera Fusion till senaste version, uppdatera även ETP Link och anslut alltsammans på samma sätt som Raptor (videoklippet på Raptor-sidan fungerar även för Fusion numera).

Comment

• Har helt tagit bort den gamla uppsättningen av Fusion och börjar om från början. Blir det här rätt?

I OMX grafen för testkontot som jag använder ansluter jag följande:
                    - ETP trigger
                    - Fusion Index buy
                    - Fusion Index sell

På det skarpa kontot ansluter jag till lämplig Long ETP:
                    - Fusion OMX Bull köp
                    - Fusion OMX Bull sälj

Och för den korta sidans ETP:
                    - Fusion OMX Bear köp
                    - Fusion OMX Bear sälj

Comment

• Inser att förra inlägget kanske var lite korkat. Det är väl exakt så man satte upp Fusion innan ETP link integrationen?

Misstänker att man ska ansluta respektive ETP till ETP link minilong köp, ETP link minilong sälj, ETP link minishort köp, ETP link minishort sälj.

Och givetvis att ETP link ID finns för index och de ETPer man använder.

Blir det rätt om man för index ansluter:
                      - ETP trigger
                      - Fusion Index buy
                      - Fusion Index sell

Comment

• Det ser helt rätt ut, unikt ETP ID så att det inte krockar med andra strategier.

Comment

• Kör nya Fusion 50 respektive 100% av testkontots saldo? Eller räknas insatsen på något annat vis?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Det ser helt rätt ut, unikt ETP ID så att det inte krockar med andra strategier.

Tack - då tror jag att allt är rätt. Innebär rent praktiskt att följande inte används när man kör ETP-link:

- Fusion OMX Bear köp
                            - Fusion OMX Bear sälj
                            - Fusion OMX Bull köp
                            - Fusion OMX Bull sälj

....eller har jag ändå missat något

Comment

• Precis, dessa kan du radera - ETP Link ersätter dem.

Comment

• Frågar för säkerhets skull.Jag har nordnetkonto där jag vill köra 50% Raptor och 50% Fusion,samt ett annat nordnetkonto där jag kör enbart Fusion till 100%.
                                Skall jag anv. tre olika testkonton och tre olika ID till minisar.för anslutning?
                                Måste jag koppla ur det gamla Fusion innan jag uppdaterar?

Comment

Working...
                                X