Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• HIST-filen är nog det första att kolla, om den stämmer (data finns tillbaka till 1987 för OMXS30) så kan du alltid köpa tillbaka indexandelen manuellt. Eller bara avvakta, jag gissar att den kan gå Long själv idag.

Comment

• Skulle vara fint om någon som ligger rätt i Fusion kunde meddela, vid 17.20-tiden, hur den verkar ta position så att jag kan gå in och syltfingra likadan position, även om min Fusion vill annat.

Comment

• Ser ut att ligga kvar 50% Long.

Comment

• Så var man 100 % long igen...

Comment

• Inte jag. Köpte manuellt 1 OMX på Fusionskontot och kl 17:22 så sålde Fusion så jag är Neutral. Känns konstigt...

Kollar och jag har kursdata 7600 dagar bakåt. Ser inte ut att vara några avbrott.

Comment

• De behöver inte vara data, men värt att prova. Det kan även vara tex felaktiga signalvärden i cellerna.

Comment

• Jag ligger 100 % long och det känns ju bra idag. Men vad är den "officiella" positionen nu och vad säger oraklen om ev. positionstagande kl. 17.23 idag?

Comment

• Fusion

Felsökte och hittade inget. Inte kurserna. Ska prova att ladda ner den igen. Känns lite ostabilt...ska fundera om jag inte ska parkera skripten ett tag

Comment

• Om cellerna inte har rätt signaler och ingen förändring sker kommer modellen att handla till målantalet utifrån cellerna. Ändra cellerna eller vänta in signaler tills modellen är synkad.

Comment

• Vad menar du att modellen är synkad?

Comment

• Modellen handlar efter signaler från två modeller. Signalerna för delmodellerna lagras i celler. Vid stängning kombineras dessa efter villkor och modellen handlar till målantal. Signalerna kan avvika från simulering/skarp körning med rätt signaler. Det beror tex på att man precis har kört igång, pausat, haft datorn avstäng, mm . Efter hand som signaler genereras och sparas i cellerna kommer modellen blir synkad med förväntad signal.

Comment

• Har kollat igenom 854, 855, 857 och alla är noll. Det finns väl inga andra celler?

Jag tror det har att göra med att jag kortslöt ETP-link

Comment

• Om du petar in 1 i 854 har du rätt signal lagrad.

Comment

• Tackar. Ska prova det.

Comment

• Installerade om Fusion och satte variablerna rätt enligt Henrics input. Idag så köpte den 1 omx och slavmodellen köpte i enlighet med insats.

Comment

Working...
                                X