Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tack för hjälpen

Comment

• 100% Long -> 50% Long idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1445.47.

Comment

• Här också. Och att den snittade ner igår var ju bra för mig

Comment

• Idag sålde Fusion hela innehavet (Long)

Comment

• Min sålde inget, ligger fortfarande 100 % long. Någon: vilket är det rätta.
            Mon dator hängde sig mellan kl 15 o 17 igår så det kan ju vara där som felet ligger.

Comment

• Ligger fortfarande 50% long

Comment

• Ligger 50% Long.

Comment

• Vad har du för position Rickard?

Comment

• Någon med örnkoll, vad är den officiella positionen? Är det 50% long?

Comment

• Jag har 50 Long fortfarande. Byggde inte du om dina slavmodeller HenrikSyst? Vad har du för position för index på fiktiva kontot?

Comment

• Det var inte slavmodellen som sålde utan det var index som sålde. Min position är noll

Nej. Har inte rört Fusion. Däremot så ökades position för någon dag sedan då kontot fylldes på genom att slavmodellen köpte. Jag har relativt hög gearing på mina instrument (ca 1450/100)

Comment

• Måste vara något lime med kursdatat (pga avbrott). Ska prova att ersätta.

Ska jag köpa index manuellt idag på Fusionkontot för att återställa?

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                            Checklista på vanliga orsaker till att signalerna skiljer från majoritetens:

Systemklockan går fel -> Ställ klockan på automatisk uppdatering eller använd ett program som synkar.

Precis börjat eller startat upp efter uppehåll

Egna affärer på kontot. Påverkar lasttrade och innehav.

Pausat automatisk handel

Använder inte den senaste hist-filen-> Ladda ner från Autostock

Data skiljer vid tex uppehåll i datainsamlingen -> Ladda ner från Autostock

Slumpen. Signal vid gränsvärden. Tex closekursen pendlar precis vid entry- eller stoppvinvå.

Frågor kring detta kommer regelbundet och är nog de vanligaste. Fyll gärna på med fler orsaker som kan hjälpa.
                            Om du först kör en simulering(innan uppdatering av data) helst längre än en månad så ser du om det definitivt är data eller att signalerna helt enkelt ligger osynkade pga att autohandel är pausad eller just har kört igång.

Comment

• Bra checklista. Kan dock inte simulera på datat eftersom all skarp handel sker via VPS, såvida jag inte vill ladda över det

Comment

• När jag tänker på det så kan det ha varit något igår då fick många larm på en gång (kl 16.00) från andra skript. Ev skulle det kunna ha varit ett avbrott. Ser dock inget i kursdatat. Det var signal men de hade inträffat tidigare.

Comment

Working...
                                X