If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Min sålde inget, ligger fortfarande 100 % long. Någon: vilket är det rätta.
Mon dator hängde sig mellan kl 15 o 17 igår så det kan ju vara där som felet ligger.
Det var inte slavmodellen som sålde utan det var index som sålde. Min position är noll
Nej. Har inte rört Fusion. Däremot så ökades position för någon dag sedan då kontot fylldes på genom att slavmodellen köpte. Jag har relativt hög gearing på mina instrument (ca 1450/100)
Checklista på vanliga orsaker till att signalerna skiljer från majoritetens:
Systemklockan går fel -> Ställ klockan på automatisk uppdatering eller använd ett program som synkar.
Precis börjat eller startat upp efter uppehåll
Egna affärer på kontot. Påverkar lasttrade och innehav.
Pausat automatisk handel
Använder inte den senaste hist-filen-> Ladda ner från Autostock
Data skiljer vid tex uppehåll i datainsamlingen -> Ladda ner från Autostock
Slumpen. Signal vid gränsvärden. Tex closekursen pendlar precis vid entry- eller stoppvinvå.
Frågor kring detta kommer regelbundet och är nog de vanligaste. Fyll gärna på med fler orsaker som kan hjälpa.
Om du först kör en simulering(innan uppdatering av data) helst längre än en månad så ser du om det definitivt är data eller att signalerna helt enkelt ligger osynkade pga att autohandel är pausad eller just har kört igång.
När jag tänker på det så kan det ha varit något igår då fick många larm på en gång (kl 16.00) från andra skript. Ev skulle det kunna ha varit ett avbrott. Ser dock inget i kursdatat. Det var signal men de hade inträffat tidigare.
Comment