Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag missförstod dig, jag simulerar med ordermodellerna,

Fusion omx index buy
    Fusion omx index sell

Comment

Ok, ja då borde resultaten stämma väldigt exakt, har du möjlighet så ring imorgon förmiddag kan vi titta närmare.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Ok, ja då borde resultaten stämma väldigt exakt, har du möjlighet så ring imorgon förmiddag kan vi titta närmare.

Ringer

Comment

Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
          Japp, det stämmer. Har inga positioner i verkligheten på anslutet testkonto eller på mitt handelskonto.

"Legato gick short igår men fick exit short idag" enligt G_O och det stämmer ju med hur den har handlat.

Analysbänken säger något helt annat!

(Simulerar från 1/1-2016 med 5 sek)

Det låter märkligt att du inte har några positioner alls medans fusion köpte och håller 50% bear hos mig?

Comment

Kör vi samma version? Vad har ni för datum överst i index-scripten?

Comment

{ Fusion OMX index long 160501 }

{ Fusion OMX index shrt 160501 }

Comment

Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
                { Fusion OMX index long 160501 }

{ Fusion OMX index shrt 160501 }
                { Fusion OMX index buy160501 }
                { Fusion OMX index sell160501 }

Jag är lite osäker på uppkopplingen dock.

Som jag förstår manualen rätt så ska endast de två som jag namngett ovan kopplas till OMXS30. Sedan kopplas BULL/BEAR köp och sälj till instrumenten.

Men det ligger ju även ett antal andra modeller i listan som jag förstår egentligen är Legato och Coda:

Fusion OMX Index Exit
                Fusion OMX Index Exit Shrt
                Fusion OMX Index Long
                Fusion OMX Index Shrt

Måste inte de kopplas till OMXS30?

Comment

Ursprungligen postat av Silvius Visa inlägg
                  Jag startade upp den idag och för mig ligger den inte flat nu då den som sagt gick kort med 50%. Det som finns på det handlade kontot just nu live är alltså en halv position BEAR OMX.

Är det så det ska vara just nu eller har jag fått fel signal?
                  Jag har samma dvs 50% BEAR. Jag satte igång i förrgårkväll. OBS jag är rookie så jag kan ha gjort något fel!

Comment

Har roboten förresten koll på avvikande stängningstider på börsen? Halvdag idag!

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                      Har roboten förresten koll på avvikande stängningstider på börsen? Halvdag idag!
                      Ja, information om de olika börsernas öppettider, halvdagar mm finns i en inifil i NAT.
                      mvh
                      Bertil

PS. Svårt att handla med vinst på en halvdag om man daytradar. Mina ordermodeller skall dock göra ett försök.

Comment

• Ursprungligen postat av Silvius Visa inlägg
                        { Fusion OMX index buy160501 }
                        { Fusion OMX index sell160501 }

Jag är lite osäker på uppkopplingen dock.

Som jag förstår manualen rätt så ska endast de två som jag namngett ovan kopplas till OMXS30. Sedan kopplas BULL/BEAR köp och sälj till instrumenten.

Men det ligger ju även ett antal andra modeller i listan som jag förstår egentligen är Legato och Coda:

Fusion OMX Index Exit
                        Fusion OMX Index Exit Shrt
                        Fusion OMX Index Long
                        Fusion OMX Index Shrt

Måste inte de kopplas till OMXS30?

Ah, det kan vara script du lagt upp själv? Radera alla som heter index, ladda ner Fusion igen och anslut endast de två som kommer med då.

Comment

• Nej så kreativ har jag inte varit , jag förmodar att de följde med när jag laddade ner Fusion. Jag laddade om den igen imorse och startade om, dock har jag inte raderat de 4 som jag listade.

Jag har från början endast haft Fusion OMX index buy och Fusion OMX index sell anslutna så då ändrar jag inte på någonting där då?

Comment

• ok, men om det finns fyra indexscript skulle jag radera alla och ladda ner Fusion igen för att vara säker på att det är de rätta två modellerna som ansluts till index. Eller ring så kollar jag via fjärrsupporten.

Comment

• Nu har jag raderat alla ordermodellerna, installerat om Fusion och anslutit allt. När Jag laddade ner den här gången fick jag bara med 6st modeller så det ser rätt ut.

Återstår att se vad som händer på stängning idag, alltid lika spännande

Edit: 50% BULL är vad som finns på kontot live efter dagens stängning. Någon som har något annat?
                              Last edited by Silvius; 2016-05-04, 13:20.

Comment

• Silvius, ligger du nu 50% long?

Du han före, ditt innehav stämmer med Analysbänken.

Last edited by Wheelie; 2016-05-04, 13:23.

Comment

Working...
                                X