If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag kan bara instämma med Hookie, mycket intressant version av fusion du presenterar!
Finns det nån möjlighet att ta del av de förändringar du gjort i skripten? Jag labbar gärna lite med din version.
Konceptet är enkelt. Vollafiltret styr vilken modell som får signalera. Samma som att köra modellerna på två separata testkonton och välja signal efter filtret. 100% Coda eller 100% Legato. Däremot är det svårt att simulera då värden från systemet delas mellan modellerna. Jag gör det med egna variabler och är ihopbyggt med annat. Man kommer ganska nära genom att ändra vikterna i Fusion. Fusion använder i ett läge 100% Legato och annars 50% Coda respektive 50% Legato. Se tidigare inlägg med analys i punkter. Det är fusk att inte använda någon form av kostnad/slipp och med återinvestering ser det särskilt bra ut. Jag skulle lägga på 0,05-0,1% i courtage.
Det ser intressant ut att switcha helt mellan strategierna och få mer kapital som jobbar och därmed ökad avkastning. Frågan är hur det påverkar drawdowns samt hur stora blir de sämsta affärerna jämfört med originalet.
Kan du simulera och lägga ut motsvarande med Fusion original som i inlägg #150 så kan man jämföra lite i helgen?
Hej, här är en analys av resultatet i transaktionsfilen i inlägg 150. Jag har räknat på handel med minifutures (eller motsvarande), gearing 3x och 0,25% i spread och slippage per position (entry+exit).
Hej, här är en analys av resultatet i transaktionsfilen i inlägg 150. Jag har räknat på handel med minifutures (eller motsvarande), gearing 3x och 0,25% i spread och slippage per position (entry+exit).
Nybörjarfråga: När du skriver drawdown är det sämsta enskilda trade eller från en topp till en botten (hur är topp till botten isåfall definierat) eller något annat?
Nybörjarfråga: När du skriver drawdown är det sämsta enskilda trade eller från en topp till en botten (hur är topp till botten isåfall definierat) eller något annat?
Jag definierar en drawdown som den sammanlagda utvecklingen från en ny topp till den lägsta punkten, innan det vänder upp igen och toppen tagits ut.
Ja, man måste ta från equity högsta till lägsta punkten. Annars tas ingen hänsyn till flera förlustaffärer.
För att bli rättvist måste tidigare jämförelser också använda återinvestering.
Fortfarande experiment och ska kolla lite mera och jämföra med Fusion Original. Sedan vore det bra om Rikard gav sin åsikt. Vill man köra går det att koppla på både Coda och Legato. Sedan bygga slavmodeller som hämtar värden.
Comment