Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fortfarande 50% kort sedan tidigare

Comment

• Kan vara intessant att se om någon korrelation finns mellan de som har -50% och vilken HIST-fil man kör på. Det är enkelt kollat genom att öppna ett diagram i dagsupplösning och se om det finns data bakåt till 1987 eller 1990.

1. Vilken position har du just nu?
      2. Hur långt bakåt har du OMXS30-data i dagsupplösning?

Comment

• Hur många dagar behövs som mest, teoretiskt?

Comment

• Jag har -50% och det ser ut som jag har kurser från 1988 eller nåt...

Comment

• Är det fler än jag som ligger likvid?

Comment

• Ingen signal idag. Inget innehav.

Comment

• -50%
                staplar i dagsgraf från ca 2002 November. behöver jag ladda ned mer?

Comment

• 1. ingen position i analysen
                  2. har dags upplösning från 1990 men data från 1986

Comment

• Ok, men kan du se kurser från 1987 eller 1990?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Ok, men kan du se kurser från 1987 eller 1990?

Dags staplar från 1990-> och kurser från 1987 - 1990 (plot)

Comment

• Vad menar du med kurser, dagsstaplar är väll samma sak.
                        Menar du vad graffönstret visar för datum utan kurser/staplar (tomt till vänster om staplar)?
                        Måste jag ladda ned mer data än 2002 för att se startdatum?

Comment

• Fram till 1990 har jag bara en kurs per dag. Från 1990 och framåt finns öppningskurs, högsta/lägsta och stängningskurs

Comment

• Ok det stämmer att det enbart finns close innan 1990, det viktiga är att det finns data till 1987 för att Predictive Average ska visa samma hos alla. Jimmy, jag tror du behöver byta HIST-filen enligt ovan. Det går inte att ladda ner dagsdata så långt bakåt.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Ok det stämmer att det enbart finns close innan 1990, det viktiga är att det finns data till 1987 för att Predictive Average ska visa samma hos alla. Jimmy, jag tror du behöver byta HIST-filen enligt ovan. Det går inte att ladda ner dagsdata så långt bakåt.
                              nu har jag laddat ned HIST.dbf enligt instruktion, sedan tankade jag ned 5200 dagar och skrev över.
                              Jag kan nu stega tillbaka i diagrammet till 1986-06-24 (7623 dagar). får se hur det går nu

Jimmy

Comment

• Sweet!

Comment

Working...
                                X