Ursprungligen postat av Christer
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av arnie Visa inläggExit från 50% long. Ingen ny position.
17:22 ANALYS "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1338.42
17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1338.42
17:22 GSM larm sänt!
17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1338.52
17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bull sälj MINILONG OMX A1 C(35)" kurs 381.13
17:23 GSM larm sänt!
17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bear köp MINISHRT OMX B17 C(35)" kurs 0.00
Borde det verkligen ha gått iväg två index-sell-ordrar? Är osäker på hur jag kan felsöka detta..
Comment
-
Ursprungligen postat av pgson Visa inläggSkumt.. Såhär ser min logg ut:
17:22 ANALYS "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1338.42
17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1338.42
17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1338.52
17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bull sälj MINILONG OMX A1 C(35)" kurs 381.13
17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bear köp MINISHRT OMX B17 C(35)" kurs 0.00
Borde det verkligen ha gått iväg två index-sell-ordrar? Är osäker på hur jag kan felsöka detta..
Comment
-
Ursprungligen postat av pgson Visa inläggOm det inte räcker med att bara uppdatera strategin från menyn så föreslår jag att en det skapas en "sticky" av förfarandet här på forumet. Alternativt lägger man upp det någonstans på hemsidan där man alltid kan komma åt det. Väldigt trassligt att behöva söka bland forumtrådar för att hitta info man söker.
Men visst, en sticky kan vi alltid lägga upp, åtminstone under beta-perioden.
Comment
-
asch... uppdaterade nyss Autotrader, Fusion samt laddade upp zip-filen med kursdata, la härefter in HIST filen. Ser nu ut som att kursdata saknas för några dagar. Körde analysen, som signalerar 50% short sedan den 14:e... Kanske har det med de saknade kursdata för vissa dagar samt missade intra-day data att göra. Skall uppdatera kurserna imorgon och köra analysen.
Behöver jag nu ladda upp HIST filen igen efter att jag har uppdaterat kursdatan? Kan man göra detta då börsen är öppen eller störs det? Behövs det en ytterligare inkörning innan allt är i fas igen?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggLadda ner de saknade dagarna med Ersätt befintligt ikryssat så löser det sig.
Det funkar nu!!!! Oj va bra
Har exakt samma utfall på analysen som du hade i din fil som du laddade upp på forumet.
Körde nyss en analys och det ser ut som om att Fusion kommer att gå 100% kort ikväll. Är det någon annan som har fått samma signaler?
Comment
-
Får samma här, 100% Short.
By the way, har fixat diffarna på servern för hela 2015 också, en dag saknades men vi får titta vidare på hur vi kan korrigera tidigare dagsstapeldata. Problemet är att NasdaqOMX inte har några officiella öppningskurser i sina Excel-filer. Annars hade det varit enkelt att importera hela deras officiella data och generera nytt OMXS30 från start på servern.
Någon som vet var vi hittar dagsdata för OMXS30 inkl öppningskurser?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggFår samma här, 100% Short.
By the way, har fixat diffarna på servern för hela 2015 också, en dag saknades men vi får titta vidare på hur vi kan korrigera tidigare dagsstapeldata. Problemet är att NasdaqOMX inte har några officiella öppningskurser i sina Excel-filer. Annars hade det varit enkelt att importera hela deras officiella data och generera nytt OMXS30 från start på servern.
Någon som vet var vi hittar dagsdata för OMXS30 inkl öppningskurser?
//M
Comment
-
Här är kurser från Yahoo( om de nu är officiella?).
Edit: Tidigare inlägg med data från Nasdaq. Kanske samma för Yahoo. Förutom saknade dagar i AT finns det fler datum i AT som inte finns hos Nasdaq. Särskilt typ 2003.
Vid snabb kolla tror jag det vara samma data som dagen innan?Last edited by Henric; 2016-06-21, 10:46.
Comment
-
Kan vara någon helgdag vi missat i kalendern, har du datum kan jag kolla lite snabbt.
Filerna ovan har samma värden i alla kolumner?
Last edited by Rikard Autostock; 2016-06-21, 11:35.
Comment
Comment