Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Basic fråga: av/på

Blir den aktiv/ inaktiv enbart beroende på om beloppet är större än 0 kr under std modell insats, eller behöver man aktivera på annat sätt?
    Fortsatt inte fått igång den på nytt här trots setup uppfyllts!
    Last edited by Entrep; 2016-07-07, 13:31.

Comment

• Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
      Ser ut som att Fusion kommer att göra exit idag
      Mycket riktigt, 100% likvid, och han såg att det var gott

Comment

• Idag exit - Inga positioner
        @ Rikard: Det verkar som om att alla parametrar sitter nu

Comment

• exit idag, inga positioner.

Comment

• Är det 7 500 dagar jag behöver ladda ner för att Fusion skall funka bra? Och är det under "Underhåll kursdatabaser" och sedan "Index Sthlm (3)"? Skall jag sedan ladda ned enbart "OMXS30"? Jag ligger exit sedan i går kväll och missade dagens uppgång.

Comment

• Exit, inget innehav.

(Men ett större konto )

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                Är det 7 500 dagar jag behöver ladda ner för att Fusion skall funka bra? Och är det under "Underhåll kursdatabaser" och sedan "Index Sthlm (3)"? Skall jag sedan ladda ned enbart "OMXS30"? Jag ligger exit sedan i går kväll och missade dagens uppgång.
                Nja, det går inte att ladda ner EOD-datat, men kolla först så att du inte har dagsdata från 1987 i OMXS30. Ta upp ett diagram, klicka på D så att det visas i dagsupplösning och skriv in 7600 dagar. Finns det från 1987 behöver du inte göra något med datat. Annars är det HIST-filen som byts enligt proceduren längst ned på sidan:

http://www.autostock.se/nyheter/programuppdatering

Comment

• Ursprungligen postat av Entrep Visa inlägg
                  Blir den aktiv/ inaktiv enbart beroende på om beloppet är större än 0 kr under std modell insats, eller behöver man aktivera på annat sätt?
                  Den försöker nog lägga order men det blir zero volume-larm några gånger. Det som är bra med det är att indexhandeln kan fortsätta så att man kan se hur den vill positionera sig.

Comment

• Det ser ut som om kurserna går till tiden någonstans ungefär från mellan 1986 och 1993. Staplarna ser lite "kluddiga" ut i början av diagrammet (grå istället för röda och blå)

Comment

• 1990-01-01 tror jag att jag får fram när förstorar diagrammet till första dagen.

Comment

• Fick Exit-signal idag. Inget innehav.

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1318.92

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Nja, det går inte att ladda ner EOD-datat, men kolla först så att du inte har dagsdata från 1987 i OMXS30. Ta upp ett diagram, klicka på D så att det visas i dagsupplösning och skriv in 7600 dagar. Finns det från 1987 behöver du inte göra något med datat. Annars är det HIST-filen som byts enligt proceduren längst ned på sidan:

http://www.autostock.se/nyheter/programuppdatering

Rikard, jag verkar ha data från 1990 och tänkte uppdatera Hist-filen samt kanske göra en ny nedladdning av de senaste intradagsdata. Finns det någon risk att göra dessa två "data-uppdateringar" då Fusion ligger Legato Long och Coda Short?

Comment

• Nej det ska inte påverka. Kolla efteråt så att du inte har glapp i dagsdatat bara.

Comment

• Någon som simulerat föredragen? Dags för Short?

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                                Någon som simulerat föredragen? Dags för Short?
                                Ser ut att fortfarande vara exit för mig

Comment

Working...
                                X