Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 50% long igår, det är spridda skurar nu på innehaven.

Comment

• Mitt gick 50% long igår

Comment

• 50% long sen igår här också

Comment

• Gick 50% lång idag.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
            Samma ska hände mig för ett tag sedan. Dessutom har jag egna modeller som kör på liknande sätt. Verkar lite riskabelt.

Coda kan inte går short då close ligger över MA150 så det verkar inte ske i modellerna utan vid själva uppdateringen?
            Hos mig ligger Legato-delen Long och Coda ligger Short!?

Kan det vara så att globala variabler ändras vid ominstallation eller uppdatering?

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
              Legato-delen ligger Long och Coda ligger Short, hos mig!?

Coda ska bara kunna ligga kort om den gjort så en tid. Annars kan det var uppdateringen.

Edit: Min coda ligger short och legato long och därav ingen position.
              Last edited by Henric; 2016-07-26, 18:40.

Comment

• Efter en nyinstallation körde jag igång alla tre bottarna Coda, Legato och Fusion på var sina konton idag.

Legato gick lång på stängning i enlighet med vad jag kunde se på analysen. Fusion gick lång med 50%, också det samstämmigt med analys.

Däremot gick Coda även den lång? Analysen säger att Coda borde vara likvid, någon som vet vad som gäller?
                Last edited by Silvius; 2016-07-28, 18:37.

Comment

• Ok, har du simulerat alla tre? Kolla så att diagrammet för OMXS30 är komplett.
                  M

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Ok, har du simulerat alla tre? Kolla så att diagrammet för OMXS30 är komplett.
                    M
                    Japp, jag har kört separata analyser för alla tre varav vilka två verkar stämma med de affärer som skedde live. Funderar på om det likt för fusion tar ett tag med Coda innan den svänger in sig.
                    Förutsatt att det nu är så som analyserna säger och att Legato ska vara lång, Coda likvid och Fusion 50% Lång.

Jag ser ut att ha komplett data på OMXS30 tillbaka till 1986-07-28.
                    Last edited by Silvius; 2016-07-28, 20:16.

Comment

• Idag sålde min Fusion mitt 50% långa innehav och det känns ju rätt mtp PA-kurvorna men min Coda gick 100% lång istället.
                      Det här får jag inte riktigt ihop, är inte Coda en del av Fusion? Hur kan det då bli så skilda resultat?

Comment

• Legato gick kort samtidigt så de tar ut varandra i Fusion.

Comment

• Vilket då alltså innebär att Fusion tycker att eventuellt innehav skall avyttras?

Comment

• Ja, den ligger utanför just nu.

Comment

• Jag ligger Kort i Legato och Lång i Coda. Inget innehav!

Comment

• exit idag, från 50% lång

Comment

Working...
                                X