Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• VPSen har sin egen klicka, men den synkas också av windows-servern, så den behöver ändå kollas.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Har själv märkt att det kan vara lurigt med windows time-server, så jag har börjat köra följande:
      http://www.timesynctool.com/
      och samtidigt stänga av windows egen synkning.
      Har installerat timesynctool.com, men vilka settings kör ni med i sync:en?

Comment

• Nu gick min ur helt plötsligt. Why? Ska inte den köra sin analys vid 17:20?

EDIT: Tack Kjeld - givetvis är det strax innan stängning. Dumskalle jag är som inte tänkte på det haha.
        Last edited by walle; 2017-01-05, 13:54.

Comment

• Börsen stängde 13:00 idag. Exit här kl 12:53

Comment

• Rikard: vilken virtusliceringsmotor kör ni på servrarna som står i glesys hall?

Comment

• Det är VmWare och vi har bytt template sedan några veckor till Windows 2016 Server Std.

Comment

• 100% Long idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1510.59.

Comment

• Samma här :-)

Comment

• Min slog över till Long också. Såg inte det eftersom Viper och Raptor var i farten samtidigt. Nice.

Min egen statistiska metod för att räkna Edge har inte slagit om till Long men ligger i Cover läge om man är blankad. När att bli Long.

Comment

• 100% long här också!

Comment

• Jag har Fusion på VPS genom Autostock. Behöver jag då göra något med Fusion genom handpåläggning: uppdatera kurser eller liknande? Att hålla lite koll förstår jag att jag skall göra, men mer konkret och regelbundet?

Hittills har det för övrigt varit enormt mycket mer driftsäkert på VPS än när jag hade min egen lite skakiga dator och bredband. Har fått alla signaler perfekt.

Comment

• Nja, du behöver normalt inte komplettera kurser på VPSen utom om det varit någon störning på den. Enklast är att ta upp ett intradaydiagram för OMXS30 några dagar bakåt och se så att kurserna ser kompletta ut.

Comment

• Är lite nyfiken på hur Fusion gick per månad under 2008 (även de andra större nedgångarna runt 2001 och 2011) med den extrema vollan som var då. Finns det någon månadsredovisning av Fusion så långt tillbaka?

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                              Är lite nyfiken på hur Fusion gick per månad under 2008 (även de andra större nedgångarna runt 2001 och 2011) med den extrema vollan som var då. Finns det någon månadsredovisning av Fusion så långt tillbaka?
                              Se här: http://www.autostock.se/vbulletin/sh...&postcount=931

Comment

• Tackar. O utan häv blir det ungefär en fjärdedel av siffrorna?

Comment

Working...
                                X