Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Japp, både S och T finns med i order transarna på just den specifika depån. Inte på de två andra depåerna. Där är S och T köp ordrarna från 9 januari
    Detta kom i gårdagens mail:

"17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bull sälj MINILONG OMX A7 C(35)" kurs 536.78$"
    Last edited by Hookie; 2017-02-11, 15:14.

Comment

• Vet inte om jag hänger med riktigt, du har två order från 9:e jan i loggen, men avslut skedde igår? Finns inte gårdagens order med i Loggade lokala order?

En annan fråga, kör du Fusion på endast 1 fiktivt konto?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Vet inte om jag hänger med riktigt, du har två order från 9:e jan i loggen, men avslut skedde igår? Finns inte gårdagens order med i Loggade lokala order?

En annan fråga, kör du Fusion på endast 1 fiktivt konto?

Jag har 3 ordrar från 9 januari. En order gick ut ur marknaden igår och de andra två ordrarna ligger kvar.

Japp, jag har bara ett fiktivt konto och gårdagens order finns med i loggade lokala ordrar. Men, det fiktiva kontot gick inte ut ue marknaden utan ligger kvar.

Comment

• Tror vi gör bäst i att kolla via fjärrsupporten. Det är ju samma globala celler för alla tre kontona, så det rimmar inte att ett av dem skulle sålt och inte de andra, dessutom utan att något ändrats med indexpositionen.

Comment

• Jag ligger 100 % lång sedan ett bra tag. Det är väl fortfarande rätt position? Vad väntar vi på för att halva eller hela positionen skall säljas?

Comment

• Ligger också 100% lång.

Comment

• Jag är 100% long

Comment

• 100 % long här också

Comment

• Hej! Jag hade ett liknande problem i höstas. Varje gång jag uppdaterade mjukvaran AutoTrader så nollställdes de globala celler som Fusion använder sig av för att lagra Legato- resp. Coda-signalerna. Och då dessa nollats så såldes följaktligen innehavet. Nu har jag inte uppdaterat mjukvaran på ett bra tag så jag vet inte om problemet finns kvar.

Comment

• Men det borde ändå inte bara påverka 1 konto av 3. Men en lösning är nog att bygga om Fusion också till samma upplägg som Raptor och använda ETP Link för replikering, och helt utgå från fiktiva kontot.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                        Hej! Jag hade ett liknande problem i höstas. Varje gång jag uppdaterade mjukvaran AutoTrader så nollställdes de globala celler som Fusion använder sig av för att lagra Legato- resp. Coda-signalerna. Och då dessa nollats så såldes följaktligen innehavet. Nu har jag inte uppdaterat mjukvaran på ett bra tag så jag vet inte om problemet finns kvar.
                        Tror (men inte säker) på att en av mina strategier påverkades när jag uppdaterade i helgen. Borde ha varit 1 i en cell men det var noll nu på morgonen. Och den skrivs alltid innan stängning.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Men det borde ändå inte bara påverka 1 konto av 3. Men en lösning är nog att bygga om Fusion också till samma upplägg som Raptor och använda ETP Link för replikering, och helt utgå från fiktiva kontot.
                          Tänket med att göra ett raptor upplägg är väldigt bra, men det bästa är om Rikard göra en styrning med en parameter i scriptet som bestämmer vilken antalsmetod som man vill använda, i tex pensions depå är man ju tvungen att köra bull/bear då minis inte är tillåtna.

Comment

• Fortfarande 100% long. Det går bra nu :-)

Comment

• Gött Tordnado :-) Lite för bra kanske ;-)

Comment

• Ursprungligen postat av MakeItRain Visa inlägg
                                Tänket med att göra ett raptor upplägg är väldigt bra, men det bästa är om Rikard göra en styrning med en parameter i scriptet som bestämmer vilken antalsmetod som man vill använda, i tex pensions depå är man ju tvungen att köra bull/bear då minis inte är tillåtna.
                                Det är en bra idé.

Comment

Working...
                                X