Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 100% long fortfarande. Borde sålt idag eller?

Comment

• Njae, stigande close så ingen sälj.

Comment

• Om du ligger long kan den ta exit tidigast den 17:e om kursen är lägre än det två föregående dagarna (dvs vanliga villkor exklusive stopp och short under ma200).

Comment

• Finns det något enkelt sätt att kontrollera att Fusion fungerar som den skall när man avviker från facit såhär?

Comment

• Det finns i huvudsak två anledningar till att man avviker från de flesta(skulle inte kalla det facit).

1. Gränsfall då kurser pendlar precis vid en nivå, stopp, etc. Dvs slumpen avgör.
            2. Fel p.g.a. av tex ligger redan med fel signal, programmet avstängt, pausat orderläggning, uppehåll i kursfeeden, etc

Ett enkelt sätt är att simulera. Blir det samma signal även om den avviker från de flesta kan man ladda ner data med ersätt och köra simulering igen(efter kl 19 för innevarande dag, tror jag!). Om den fortfarande avviker och inget tekniskt fel eller liknande är det nog ett gränsfall. Simulering bör ske för minst ett par månader för att vara säker att man kommer in med rätt signal.

Vet ej om det är ett enkelt sätt. Någon som har ett bättre förslag?

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
              Ett enkelt sätt är att simulera. Blir det samma signal även om den avviker från de flesta kan man ladda ner data med ersätt och köra simulering igen(efter kl 19 för innevarande dag, tror jag!). Om den fortfarande avviker och inget tekniskt fel eller liknande är det nog ett gränsfall. Simulering bör ske för minst ett par månader för att vara säker att man kommer in med rätt signal.

Vet ej om det är ett enkelt sätt. Någon som har ett bättre förslag?
              Kan inte simulera, kör inte pro men tack för förslaget.

Comment

• Och fusion gick long idag, 100%. Även coda o Raptor 100 % long så nu blir det dyrt med nedgångar...

Comment

• Spännande... några fler som fick 100% lång idag? Jag har varit lång sedan den 6 mars.

Comment

• Fick idag trippel i Coda, Legato och Fusion = 100% long.

Comment

• 100% long för mig med. Känns nervöst!

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                        Fick idag trippel i Coda, Legato och Fusion = 100% long.
                        Även i simuleringen? ;-)

Comment

• Fick Long i Fusion och Coda men RSI5 var inne och snodde pengar. Coda-slavskriptet försökte förgäves köpa. Kommer slaven försöka igen imorgon bitti eller under kvällen?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                            Även i simuleringen? ;-)
                            Ja, även i simulering.

Comment

• Fler än jag som gick lång 17.20 idag?

Comment

• Samma här.

Comment

Working...
                                X