Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Är det bara jag som ej är inne i Fusion?Har jag missat ngt?

Comment

• Har du position på fiktiva kontot i OMXS30?

Comment

• Känns som de nya NN-Certen inte är klassificerade rätt för pensionsdepå utan går som Warranter. Försökte köpa CERT NN X3 i fusion här..(tidigare handlat cert x2 BNP på den depån) Tolkar det som att det krävs Warrant-avtal för pensionsdepån, och det har iallfall inte tidigare gått att handla minisar på den typ av depåer, utan jag har fått köra CERT)

*-->20170510 17:24:17 Sent order ---
        identifier=136767&market_id=11&price=105.1500&volume=1443&side=buy&currency=SEK

sent orderid=111759XXX,res=ORDER_AAA_HANDEL_WARRANTER,ostate=DELETED,astate=INS_FAIL,accnt=1106XXXX

Comment

• ETNer har aldrig varit tillåtna på tex IPS såvitt jag vet, endast ETFer som tex XACT och SEBs SpotR. Men även dessa är blockerade nu med nya EU-direktiv för IPS-konton tyvärr. Men det kanske inte är en IPS?

Comment

• Senaste köp på den depån (klassificering, Privatpension)
            2017-03-07 KÖPT BULL OMX X2 BNP
            2017-05-04 SÅLT BULL OMX X2 BNP

Comment

• Där gick min fusion ur marknaden. Ska väl passa på att ansluta NN minisar istället för bnp då.

Comment

• Exit Long idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1641.30.

Comment

• Exit här med :-)

Comment

• Rikard, gick den officiella fusion ur idag? Min ligger kvar 100% lång.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                      Rikard, gick den officiella fusion ur idag? Min ligger kvar 100% lång.
                      Tror du behöver uppdatera kurserna för OMX. Kör 200 dagar bakåt med ersätt.

Comment

• Varför tror du jag behöver det?

Comment

• Hål i datat som påverkar analysen. Kan ha gått ner någon dag och det blivit tokigt i statistiken. Jag underhåller datat då och då för att minimera detta potentiella problem

Comment

• Ok will do. Tack

Comment

• Peppe, kommer du åt servern?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Peppe, kommer du åt servern?
                                Nu är jag hemma i Göteborg igen och har tillgång till VPS:en. Hade ju lite tur med de felaktiga positionerna i Raptor och Fusion som ju ligger fulltankade för uppgång, med tanke på att det gick upp lite på börsen idag och USA går ju starkt så kanske OMX går upp imorgon också.

När jag gick in på VPS:en möttes jag av en dialogruta: "Autostock har slutat fungera" eller något liknande. Måste ha bättre koll på VPS:en när jag är bortrest. Du nämnde något bra fjärrstyrningsprogram Rikard, vad hette det?

Tänker mig att jag nu sätter igång AT och uppdaterar OMX 30 (som Henriksyst skrev) 200 dagar och ersätter data och sedan låter jag strategierna ha sin gång. Eller är det något mer jag skall göra, förutom att jag så klart kan sälja av innehaven i strategierna manuellt. Kanske jag gör imorgon vid stängning om inte strategierna gjort det imorgon. Borde positionerna rättas imorgon vid stängning? Beror kanske på hur länge AT legat nere?

Comment

Working...
                                X