Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Yes. Samma här :-)

Comment

• 17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bull köp MINI L OMX NORDNET

Några fler som fick det här idag helt sonika? Fusion hade redan 2st andelar på testkontot.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bull köp MINI L OMX NORDNET

Några fler som fick det här idag helt sonika? Fusion hade redan 2st andelar på testkontot.
        ... nope, inga händelser för Fusion idag. Har den köpt för mer nu än du ställt in?

Comment

• Ursprungligen postat av suddaren Visa inlägg
          ... nope, inga händelser för Fusion idag. Har den köpt för mer nu än du ställt in?
          Nä den har väldigt nära den summan som jag har ställt in. Den kanske bara korrigerade.

Comment

• Jag ligger kvar 100 % long.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
              Nä den har väldigt nära den summan som jag har ställt in. Den kanske bara korrigerade.
              Den kan korrigera om värdet av innehavet är under 70% av målallokeringen. Det kan nog hända om man kör mycket hög hävstång. Man kan justera ner till tex 50%. Annars blir det som att snitta ner.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                Den kan korrigera om värdet av innehavet är under 70% av målallokeringen. Det kan nog hända om man kör mycket hög hävstång. Man kan justera ner till tex 50%. Annars blir det som att snitta ner.
                Antar att det var så. För nu ligger den nästan exakt på den nivån som jag har angett. Kör inte överdrivet hög häv på Fusion, men kanske tilräckligt för att den skall korrigera. Tack Henric :-)

Comment

• Någon som vet om Fusion kommer vända till en Short-position snart? Har inte möjlighet att simulera.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                    Någon som vet om Fusion kommer vända till en Short-position snart? Har inte möjlighet att simulera.
                    Fortfarande 100% lång enligt simulatorn. Får se vad som händer imorn :-)

Comment

• Är ni fortfarande långa? Jag är det men såg Autostock tweet om att Coda växlat till kort idag. Men kanske inte Fusion?

Comment

• Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
                        Är ni fortfarande långa? Jag är det men såg Autostock tweet om att Coda växlat till kort idag. Men kanske inte Fusion?
                        ...Fusion fortfarande long! Men Coda gick från long till short idag.

Comment

• värdeutveckling senaste 12 månaderna

Såg att enligt resultatredovisningen har Fusion bara gjort 2,55% senaste 12 månaderna. När jag kollar min Shareville senaste 12 så har den gjort ca 36% med 3X BULL/BEAR och 90% insats. Någon som förstår varför det diffar så mkt? Jag har inte haft någon annan aktivitet på detta konto.

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                            Såg att enligt resultatredovisningen har Fusion bara gjort 2,55% senaste 12 månaderna. När jag kollar min Shareville senaste 12 så har den gjort ca 36% med 3X BULL/BEAR och 90% insats. Någon som förstår varför det diffar så mkt? Jag har inte haft någon annan aktivitet på detta konto.
                            Kan vara hävtången i instrumentet som gör det så, fast jag måste säga att graferna på Shareville är lite konstiga tycker jag.

Comment

• Ja shareville är väldigt skumt om man tar ut pengar. Då går resultatet ner till 0(På detta konto har jag inte tagit ut några pengar) Dock verkar det stämma i övrigt. Några andra som har tankar kring detta? Hävstången borde inte ha gett så bra resultat.

Comment

• Det första jag tänker på är om dina signaler stämmer med simulering.

Vi diskuterade tidigare om cert eller minf passar bäst för Fusion. Jag har för mig att du tidigare fick bättre resultat med cert. Borde ändå inte förklara skillnaden.

Comment

Working...
                                X