Aja får ringa in till Rikard på onsdag och kika vad som kan vara lurt. Haft en del konstiga signaler i min Autotrader.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet kan du göra.
Troligtvis har du på något sätt har haft kvar värden eller själv använt cellerna som genererar signaler vid stängning. Annars kan Fusion inte ha tagit signal.
Comment
-
Min Fusion vill hela tiden gå 100% long. Och när jag skulle koppla ur den i måndags gjorde jag fel så den lade sig lång över gårdagen. Och när jag skulle sälja av den manuellt i morse så fanns inga kurser hos Nordnet på Commerzbanks certx3, så jag fick inte sålt när jag ville. Det kostade! Satfläsk!
Comment
-
Om jag vill byta från Commerzbanks cert till Vontobels, är det enda jag behöver göra att välja Fusions skarpa konto i rullisten, koppla loss ordermodellerna från Bull och Bear från Commerzbank och koppla på ordermodellerna på Vontobels cert? Tacksam för snabbt svar, för enligt ryktet går Fuision lång idag.
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg100% Long idag:
17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1644.24.
Men vilken urusel kurs jag fick på Nordnets minis. En krona över buy/sell-kurserna... Jag måste be Nordnet kontrollera vad som hänt!
Comment
-
Min fusion gick också 100% lång idag (samt raptor med en grid).
En fråga bara, hur vet man vilken kurs det "borde" varit?
Att min kurs blev sämre än stängningskursen är ju synd såklart, men OMX30 dippade ju också under slutcallen, så jag tänkte att det nog stämmer. Men hur tar man reda på det?Last edited by KarlA; 2017-06-07, 18:09.
Comment
-
Ursprungligen postat av KarlA Visa inläggMin fusion gick också 100% lång idag (samt raptor).
En fråga bara, hur vet man vilken kurs det "borde" varit?
Att min kurs blev sämre än stängningskursen är ju synd såklart, men OMX30 dippade ju också under slutcallen, så jag tänkte att det nog stämmer. Men hur tar man reda på det?
Comment
-
Aha, jo så kan man ju göra förstås :-)
Jag tänkte om det fanns något lite mer "high tech" sätt då.
Klart, man kunde väl be Autotrejdern samla kursdata så får man väl något att utgå ifrån där. Förutsätter iofs att kursen inte ligger stadigt över en längre tid för då blir det ju svårt att få syn på avvikelsen.
Comment
-
-
Ursprungligen postat av Bari Visa inläggInom samma sekund, t o m samma millisekund så har alltså avsluten varierat mellan 102.04 och 106.11 i pris. Det känns inte normalt.
Comment
-
Det beror på att Nordnets egna priser försvinner under några millisekunder och att alla inte uppdaterat till senaste ETP Link ännu. Då kan order skickas på de priser som ligger i marknaden från andra aktörer. Om alla hade kört senaste ETP Link hade problemet varit näst intill obefintligt. Har för övrigt pratat med Nordnet idag och de har riggat upp mer loggning etc för att säkerställa var det går fel någonstans.
Comment
Comment