Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Min Fusion kunde tydligen inte bestämma sig. Men den är nyinkopplad så kanske lite speciellt vad gäller första transaktionen

17:19 ORDER "sl) Fusion OMX index shrt crypt OMXS30" kurs 1509.95
    17:19 GSM larm sänt!
    17:19 ORDER "sl) Fusion OMX index long crypt OMXS30" kurs 1510.43
    17:19 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 05" kurs 0.00
    17:19 ORDER "sl) ETP Link Minishrt sell MINI S OMX NORDNET 05" kurs 293.07

Comment

• Håller på att simulera lite, fick också signal ett par gånger idag. Tror vi behöver blockera skrivning till celler innan orderläggningen tillåts agera osv, så att det inte kan bli ändring mitt i signaleringen.

Comment

• Kör lite sim på distans (från Spanien). Någon som har lust att analysera den här körningen? X2-häv

Attached Files

Comment

• Sorry Henric, jag kör gamla Fusion fortfarande. Finns det någon transktionsfil för nya Fusion? Jag har inte analyserat den ännu.

Edit: Du hann före mig, Rikard. Jag kikar på transaktionsfilen.
          Last edited by Christer; 2018-04-03, 21:44.

Comment

• Min Fusion försökte också handla idag men nått fel blev det ?

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1511.05
            17:22 Zero volume - Order not sent
            17:22 GSM larm sänt!
            17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1511.01
            17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1510.97
            17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1510.94

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Kör lite sim på distans (från Spanien). Någon som har lust att analysera den här körningen? X2-häv

Jag har inte tittat närmare. Om inte redan implementerat så kan den få spela ping pong mellan modellerna i några minuter innan stängning och därefter ta slutlig position. Jag har några frågor om Cresendo som jag tar upp i den tråden.

Comment

• Kan det inte vara idé att dela in handeln i två perioder?
                Något sånt här kanske (vid heldag):

17:19-17:21 Analysperiod
                De ingående strategierna analyserar om dom ska agera och skriver eventuellt nytt målantal till global cell/celler.

17:21-17:24 Handelsperiod
                Eventuell affär görs till målantal enligt analysperioden.

På så vis bör det bli max en affär per dag.

Comment

• Exakt. Delstrategierna ska internt agera som vanligt. Bara att dagens nettoantal handlas(undantag signaler som kan komma tidigare under dagen). Tiden är inga problem att anpassa från stängning även för halvdag.

Comment

• Är det bara jag som tycker det är konstigt att man smyglanserar en annan strategi i en befintlig strategi? Vad jag vet så har man inte fått något mail kring att Fusion är uppdaterad? Det hade isåfall varit bättre att man kallade den nya strategin för Fusion 2.0 eller dylikt så att man kan ligga kvar på den gamla strategin utan att man riskerar förväxla det eller uppdatera utan att man egentligen vill ha en ny strategi?

Har ni någon jämförelse mellan Fusion 1.0 och 2.0?

Avslutningsvis: Givetvis är det en intressant utveckling att kunna köra flera strategier i en men lanseringen kunde ha skötts lite bättre tycker jag.

Comment

• Mer info kommer i månadsbrevet. Men det är i princip bara en uppdatering i samma riktning vi påbörjade när Fusion lanserades initialt.

Comment

• Fortfarande flipper spel i fusion innan stängning.
                        Ett 10 tal köp/sälj innan han tillslut bestämde sig för 25% lång

Comment

• Vi tittar på en lösning för det, hoppas kunna uppdatera i veckan.

Comment

• 14 snabba köp och sälj i rasande tempo.Slutade med inget innehav.Skall man koppla ur?
                            Hur gör man bäst?

Comment

• Denna dag 9 raketsnabba köp och sälj som slutade med inget innehav.Börjar tröttna på detta spektakel-Ngn åsikt????

Comment

• Vi testkör en uppdatering, koppla ur så länge om du vill. Vi hoppas att det fungerar imorgon så att vi kan lägga ut det.

Comment

Working...
                                X