If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Rikard: Nyaste versionen av Fusion - jag har den påkopplad på flera olika testkonton med olika summor. Fick idag köp med likadan volym mellan alla olika testkonton. Skrivs depåvärdet till någon gvar? Ska kika på koden lite senare, men tänkte om du vet såhär på rak arm.
Rikard: Nyaste versionen av Fusion - jag har den påkopplad på flera olika testkonton med olika summor. Fick idag köp med likadan volym mellan alla olika testkonton. Skrivs depåvärdet till någon gvar? Ska kika på koden lite senare, men tänkte om du vet såhär på rak arm.
Har haft samma problem Walle - blev riktigt spännande avslut på mina skarpa konto. Funkar inte mot flera testkonto om jag förstått saken rätt. Använder ett antal minnesceller och det ställer till det.
Har haft samma problem Walle - blev riktigt spännande avslut på mina skarpa konto. Funkar inte mot flera testkonto om jag förstått saken rätt. Använder ett antal minnesceller och det ställer till det.
Ok, synd. Får helt enkelt köra samma exponering mot konton som är ungefär 10-20ggr större haha XD
Det löser sig på ett eller annat sett. Får kanske sätta mig in i koden och modda lite för de olika kontona :-)
Edit:
Så här ser ju antalskriptet ut:
i1(
antal=int(mult(div(add(cash(t),mult(portfolio(v),c)),c),div(GetGvar(849),2)))
sub(antal,portfolio(v))
)
cash(t) finns ju där så det bör fungera som tänkt. Om jag har förstått det rätt så är gvar 849 bara om det är 100% eller 50% positionering. Det skulle kunna ha varit så att det ena kontot gick 50% lång medan det andra gick 100% lång, för det stämmer överens med de två olika testkontona som gick lång idag. Det skapar lite problem för oss när Nasdaq har problem med kurs på OMXS30.
Min Fusion gick kort ikväll ?
vet inte om dem har hamnat i otakt efter kurs bortfallet på lucia då den vände till lång efter att det inte var någon kurs på omx från kl 12.00
Hur ser det ut för dig Rickard, det skulle vara kul att veta hur dina tre sista affärer ser ut ?
Comment