Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1614.86$

Några fler? Nasdaq är ju riktigt vassa idag.

Comment

• 17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1614.86

mistenker at GAV er feil ettersom min autotrader ikke har hentet kurs fra indeks etter kl 12 idag.

Comment

• Min sålde idag

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
          Min sålde idag
          Så din ligger helt ur?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
            17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1614.86$

Samma här.

Comment

• Yes helt ute, förutom att Raptor gick long

Comment

• Ok spännande.

Rikard: Nyaste versionen av Fusion - jag har den påkopplad på flera olika testkonton med olika summor. Fick idag köp med likadan volym mellan alla olika testkonton. Skrivs depåvärdet till någon gvar? Ska kika på koden lite senare, men tänkte om du vet såhär på rak arm.

Comment

Ok spännande.

Rikard: Nyaste versionen av Fusion - jag har den påkopplad på flera olika testkonton med olika summor. Fick idag köp med likadan volym mellan alla olika testkonton. Skrivs depåvärdet till någon gvar? Ska kika på koden lite senare, men tänkte om du vet såhär på rak arm.
                  Har haft samma problem Walle - blev riktigt spännande avslut på mina skarpa konto. Funkar inte mot flera testkonto om jag förstått saken rätt. Använder ett antal minnesceller och det ställer till det.

Comment

• Ursprungligen postat av Mountain Visa inlägg
                    Har haft samma problem Walle - blev riktigt spännande avslut på mina skarpa konto. Funkar inte mot flera testkonto om jag förstått saken rätt. Använder ett antal minnesceller och det ställer till det.
                    Ok, synd. Får helt enkelt köra samma exponering mot konton som är ungefär 10-20ggr större haha XD

Det löser sig på ett eller annat sett. Får kanske sätta mig in i koden och modda lite för de olika kontona :-)

Edit:
                    Så här ser ju antalskriptet ut:
                    i1(
                    antal=int(mult(div(add(cash(t),mult(portfolio(v),c)),c),div(GetGvar(849),2)))
                    sub(antal,portfolio(v))
                    )

cash(t) finns ju där så det bör fungera som tänkt. Om jag har förstått det rätt så är gvar 849 bara om det är 100% eller 50% positionering. Det skulle kunna ha varit så att det ena kontot gick 50% lång medan det andra gick 100% lång, för det stämmer överens med de två olika testkontona som gick lång idag. Det skapar lite problem för oss när Nasdaq har problem med kurs på OMXS30.
                    Last edited by walle; 2017-12-13, 21:49.

Comment

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1614.86$

Samma här Fusion vände till long.
                      Ingen kurs på omx index från kl 12.00

Comment

• Vet inte då jag satte allt på paus

Comment

• kan man ansluta fusion på samma sätt som raptor med etp link autoselect så den byter minis till den hävstång man har valt ?

Comment

• Ja, det går fint. Man kan följa videoklippet för Raptor rakt av men välj ett annat ETP ID än det som Raptor använder.

Comment

• Min Fusion gick kort ikväll ?
                              vet inte om dem har hamnat i otakt efter kurs bortfallet på lucia då den vände till lång efter att det inte var någon kurs på omx från kl 12.00

Hur ser det ut för dig Rickard, det skulle vara kul att veta hur dina tre sista affärer ser ut ?

Comment

• Och där gick Fusion short,

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1594.00
                                17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1593.83

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1593.72
                                17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1593.93

Nu är all vinst från 2016-02-12 borta
                                Inte lätt det här med robotar, nu är mitt tålamod snart slut.

Ett halmstrå kvar att greppa kanske, hur går NAS-robotarna HenrikSyst?

(Ett börsras nu räddar situationen förstås)

Comment

Working...
                                X