Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Japp, ser bra ut. Vilket belopp har du ställt testkontot på?

Comment

• 90 000 sek

Comment

• Vad har ni övriga för position i nya Fusion?
        Min ligger 75% long vilket borde vara omöjligt då Crescendo ligger kort? Om övriga tre ligger long borde man hamna på 50% long?
        Eller är det varianter av delstrategierna som som ingår i Fusion och att Crescendon i Fusion inte ligger kort?

Jag har kört den nya Fusion sedan den kom, så den borde haft tid att "svänga in" till rätt position.

Comment

• Det blir skillnader när man kör strategierna i samma script, tex är stoppar bortplockade vilket i sin tur påverkar signaler. Vill man köra Crescendo vid sidan om helt i "original" funkar ju det utmärkt också.

Comment

• Nu ligger Fusion i en draw down på ca 50% med gearing 2,7! Är det någon som fortfarande är med?

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
              Nu ligger Fusion i en draw down på ca 50% med gearing 2,7! Är det någon som fortfarande är med?
              Min Fusion hoppade ur marknaden helt igår eftermiddag så de ingående strategierna verkar vara överens om att det är en dålig ide att ligga long just nu :-)

Comment

• Ursprungligen postat av RCN Visa inlägg
                Min Fusion hoppade ur marknaden helt igår eftermiddag så de ingående strategierna verkar vara överens om att det är en dålig ide att ligga long just nu :-)
                Fast fusion har haft fel i ganska exakt 12 månader nu!

Comment

• Min fusion vände ner idag med en lite position.

Comment

• Kl. 17:21 idag var min Fusion 25% kort, sedan flera dagar tillbaka. Kl. 17:22:00 ökade den på de korta positionerna för att vara totalt 100% kort, för att delvis ångra sig och 17:22:07 vara totalt 50% kort. (Tidsangivelserna är från testkontot.) Någon annan som såg samma beteende?

Comment

• Ursprungligen postat av MagnusJ Visa inlägg
                      Kl. 17:21 idag var min Fusion 25% kort, sedan flera dagar tillbaka. Kl. 17:22:00 ökade den på de korta positionerna för att vara totalt 100% kort, för att delvis ångra sig och 17:22:07 vara totalt 50% kort. (Tidsangivelserna är från testkontot.) Någon annan som såg samma beteende?
                      Nope, min gjorde bara en sälj.

Comment

• version: { Fusion Long ver 2.2 180405 }

Lustig(t). Simulering 50% long den 15:e.

Comment

• Min fusion har inte funkat på ett tag. Hittade ett fel i installationen o fixade det igår kväll. Ligger fusion i position nu? Borde min fusion ha tagit den positionen nu på morgonen? Det gjorde den inte. Eller tas positionen vid stängning?

Comment

• Position tas alltid strax innan stängning för Fusion. Vad var det för fel?

Comment

• Missat kryssa i köpmodellen, eller vad det heter, på minilongen. Hoppas det ska funka nu. Avvaktar kl 17.24 med spänning. Hur ligger den "officiella", väl inkörda Fusion? Min borde väl också vara inkörd med tanke på att den jobbat på i bara missat köp pga felkopplad mini?

Comment

• Aha, du menar ETP Link-modellen? Hur ser det ut på testkontot? Har du någon position där?

Comment

Working...
                                X