Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Next Day Forecast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Det är i prognoserna som det är 4000 dagar bakåt. Vid 400 så blir det för få dagar men kanske 1000 skulle bli mer korrekt.

    Comment


    • Skulle ju gå snabbare att exekvera dessutom....

      Comment


      • Skulle kunna testa.

        Comment


        • Har testat en del att ändra NDF-en. Egentligen är det inte NDF då för NDF är en specifik metod. Jag provade lite att köra en 60-minuters version med timme som en betingad faktor. Resultatet blev ganska konstigt och dåligt. Som sagt just nu leker jag bara lite med koden. Om det är någon som har någon idé posta gärna det.

          Comment


          • Case closed

            Har nu avslutat utvecklingen av min NDF-baserade strategi. Döper den till Nitro eftersom den drar iväg med enorm kraft givet hävstången på en kort raksträcka fram till 17:20. Stoplossen är fallskärmen. Då jag är uppvuxen med stora amerikanska muskelbilar så tänkte jag på detta.

            Nu står den i garaget och väntar på nästa högvolla race
            Attached Files
            Last edited by HenrikSyst; 2016-12-28, 21:06.

            Comment


            • Rätt jobbat! Någonstans är det bra att sätta punkt. Bättre att utveckla fler strategier, alltid kul att ha en arsenal med robotar. Hoppas det inte tar alltför lång tid innan vollan ökar igen så du får provköra live.

              Comment


              • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Rätt jobbat! Någonstans är det bra att sätta punkt. Bättre att utveckla fler strategier, alltid kul att ha en arsenal med robotar. Hoppas det inte tar alltför lång tid innan vollan ökar igen så du får provköra live.

                Och då kan man köra den på testbanan för se om den inte har rostat ihop. Läste i Kaufmans bok att han optimerar inte på den senaste perioden utan använder den senaste perioden som out-of-sample. I mitt fall bjuds jag på en sådan möjlighet

                Comment


                • Nu blir det att åka Crescendo. Förhoppningsvis sa kommer den att ta oss tryggt till nästa vollaperiod
                  Attached Files

                  Comment

                  Working...
                  X