Jag tror att det hade varit kanon så som Rikard skrev, att marknadsexponeringen hanteras med fiktiva kontot, och pariteten hanteras av antalscriptet. Lite osäker dock, men måste man ta hänsyn till valutan när man kör ETP-link? Tänker att det handlas bara med antalet DAX och ETPer.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
DAX Bandit
Collapse
X
-
Det borde gå att sätta fiktivt konto med tanke att det är euro som står angivet där, t.ex. 10200 på kontot blir ca 1000€, eller är det en tankevurpa?
Ursprungligen postat av walle Visa inläggJag tror att det hade varit kanon så som Rikard skrev, att marknadsexponeringen hanteras med fiktiva kontot, och pariteten hanteras av antalscriptet. Lite osäker dock, men måste man ta hänsyn till valutan när man kör ETP-link? Tänker att det handlas bara med antalet DAX och ETPer.
Comment
-
Här är lite att gotta sig åt nu på fredagen/lördagen. Bara Long i denna simulering
EDIT: Glömde slippen i denna. Höll på med att skriva lite olika saker. Se nedan för riktig med slipp/spread. 300 punkter försvinner direktLast edited by HenrikSyst; 2017-03-04, 14:53.
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggDet borde gå att sätta fiktivt konto med tanke att det är euro som står angivet där, t.ex. 10200 på kontot blir ca 1000€, eller är det en tankevurpa?
På det fiktiva är det 100 000 euro.
Comment
-
2012-09-17 stod DAX i 7403.69
2017-02-09 stod DAX i 11642.86 dvs en ökning med drygt 57 % eller 4239 punkter. Hur stor är vinsten för Bandit över samma period? Är det 3031.31 punkter som Bandit ger? Dvs långt under index. Eller har jag tolkat fel?
Undrar
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg2012-09-17 stod DAX i 7403.69
2017-02-09 stod DAX i 11642.86 dvs en ökning med drygt 57 % eller 4239 punkter. Hur stor är vinsten för Bandit över samma period? Är det 3031.31 punkter som Bandit ger? Dvs långt under index. Eller har jag tolkat fel?
Undrar
Bertil
Väldigt stor skillnad att göra säg 10 punkter på 3 timmar i en daytrade och 100 punkter på en trendtrade över 1 vecka. De 10 punkterna är bättre alla dagar. Om du har 10 häv får du samma vinst fast till en bråkdel av tiden. Under den tid du inte är i marknaden så kan du göra andra affärer eller helt enkelt undvika risk.
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggVäldigt stor skillnad att göra säg 10 punkter på 3 timmar i en daytrade och 100 punkter på en trendtrade över 1 vecka. De 10 punkterna är bättre alla dagar. Om du har 10 häv får du samma vinst fast till en bråkdel av tiden. Under den tid du inte är i marknaden så kan du göra andra affärer eller helt enkelt undvika risk.
Den stora fördelen med Bandit är väl lågt drawdown, som möjliggör högre häv.
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Jag har alltid lite cash som skvalpar runt mellan olika robotar. Kör samma ISK för alla mina robotar med många fiktiva master konton.
Givet att man kan köra 10 häv lätt med bandit så blir 3000 punkter (utan återinvestering) 30000 punkter med endast mycket kort exponeringstid.
Låg drawdown beror mycket på att jag jobbar med korta targets som jag gör live i min manuella handel.Last edited by HenrikSyst; 2017-03-04, 00:42.
Comment
-
Visst, om man jobbar manuellt med korta trades, så har man ju koll och kan använda kapitalet till andra affärer. Men att kombinera Bandit med tex Fusion som ligger inne länge i marknaden gör ju att kapitalönskemålen kommer att krocka.
Med vänlig hälsning
Bertil
Edit1: Du får utveckla en strategi för Dow som använder kapitalet efter 15.30.
Edi2: Beundrar din noggrannhet som möjliggör att du kan hålla reda på många robotar samtidigt på samma konto. Själv kör jag ju bara 3 robotar på var sitt konto, men tycker ändå att det kräver en del att hålla allt igång. (Fast jag handlar ju terminen och måste koppla om 69 ordermodeller varje månad. )Last edited by Bertil; 2017-03-04, 00:54.
Comment
-
En allmän fråga. Då du kör många robotar på samma konto, hur gör du då den skarpa uppföljningen per robot? Överför du alla avslut till excel? Om man handlar samma instrument med olika robotar så hjälper ju inte Nordnets avslutsstatistik och statistiken på masterkontona gäller ju inte inklusive häv.
Undrar
Bertil
Comment
Comment