Det var tre tick strategin som slog till. Kollade i globalvariablerna i mobilen
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Xynergy DayTrader
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggDet var tre tick strategin som slog till. Kollade i globalvariablerna i mobilen
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggHade ett snyggt tre-tick klockan 9.20 också, varför köpte den inte redan då? Sista candlen låg över MA20, 50, 100 och 200 just då. Någon annan styrning som ratade just då?
Comment
-
Morgongap är intressanta men ger som du säger få affärer. Kräver också en del av strategin då den största edgen oftast är att låta den löpa några staplar till en rekyl och sen ta position. Använder dessa gap i min 9.30 till 11.00 handel så fort de dyker upp. Men å andra sidan om det inte tynger ner scriptet eller riskerar att ta edgar av andra delar så är det väl ok.
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggMorgongap är intressanta men ger som du säger få affärer. Kräver också en del av strategin då den största edgen oftast är att låta den löpa några staplar till en rekyl och sen ta position. Använder dessa gap i min 9.30 till 11.00 handel så fort de dyker upp. Men å andra sidan om det inte tynger ner scriptet eller riskerar att ta edgar av andra delar så är det väl ok.
Har också lite andra idéer kring motpolstrading, vattenfall och supernovor.
Comment
-
Motpolstrading känner jag inte till, men supernova vet jag funkar på forex. Har ingen erfarenhet av vattenfall, men är det inte det någon form av optionsstrategi eller liknande. Supernovans starka del är vad jag anser parabolic SAR, brukar använda den som stöd i handel då det är tydliga trender.
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggVattenfall är när det går rakt ner och rsi är jättelågt. Kallas även simbassänger för när de bottnar så går de tillbaka.
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggOk, passande namn. RSI2 är en ganska säker nivå för uppgång. Tobbe brukar använda den i sin gummisnoddsanalys.
Svårt att bygga upp sin trading kring vattenfall och ev motpoler för man sätta stora krav på dem för att de ska funka och händer de inte så ofta.
Comment
-
Här är koden för att se motpoler i kalkylforskaren. Om du byter ut 1 i find mot 2, 3 osv s ser du de som ligger längre bort men ändå påverkar enligt teorin. Lägg en tabell med koden och lägg en kolumn för varje nivå i find. RSI2 är bra i kombination med denna.
toppen=mx(o,c)
veke=abs(sub(h,toppen))
kropp=mult(abs(sub(c,o)),4)
Find(gt(veke,kropp),200,H,1)
Comment
Comment