If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hur hanterade den den longbarcandle som uppstod vid öppningen? Sen var det ett ryck vid 14.30 tiden. Själv valde jag att manuellt ta en teknisk edge med bara 50% sannolikhet, och gick rejält long igår, vilket kändes himla bra.
Igår kunde du inte gå lång då det var söndag...
Med vänlig hälsning
Bertil
Hur hanterade den den longbarcandle som uppstod vid öppningen? Sen var det ett ryck vid 14.30 tiden. Själv valde jag att manuellt ta en teknisk edge med bara 50% sannolikhet, och gick rejält long igår, vilket kändes himla bra.
Den tog position i longbar. Jag stängde ner vid 00. Ville testa lite grejer men tyckte det var ansträngt. Återigen är det bättre att inte sylta.
IGs Söndagsindex i DAX, FTSE eller Wall Street gick fint att handla igår. Var ett hyfsat bra drag där igår. :-)
Ja, och IG kände sig ganska trygga ändå, säkerhetskravet var bara 1% förutom Frankrike som sattes till 2% (handlades dock ej söndag). Handlade du något under "spöknatten"? Det gnistrade fint i kurserna, rena discot. Synd att inte söndagshandeln kan glida över i den vanliga handeln utan måste läggas på kontrakt. Å andra sidan är det en guldgruva om man vill hedga inför något otrevligt
Always trade for fun - and the money will come as a side effect! Alf Johansson, alias Börsapan
Ja, och IG kände sig ganska trygga ändå, säkerhetskravet var bara 1% förutom Frankrike som sattes till 2% (handlades dock ej söndag). Handlade du något under "spöknatten"? Det gnistrade fint i kurserna, rena discot. Synd att inte söndagshandeln kan glida över i den vanliga handeln utan måste läggas på kontrakt. Å andra sidan är det en guldgruva om man vill hedga inför något otrevligt
Ja det hände grejer där i söndags, haha disco ja :-) Nej jag handlade inte, glodde bara på Di-TV och IGs söndagsindex av nördiga skäl, det är ju roligt att se reaktioner i graferna.
Tror jag har nått mitt mål faktiskt. Är uppe i 911 punkter och har 2 edgar kvar att implementera. 1 är visserligen bara 1 variant på Ranger Boost men har lite andra regler så det kan bli en riskspridning men kan också fördubbla insatserna i Boost så jag ska analysera det noga.
10 och 100 nivåer ger lite faktiskt. Trodde det spåret var dött. Eventuellt lägger jag in dessa.
Menar du 0 och 00 nivåer på kursen, typ 1580 1600 1620? I så fall är dessa absolut värda då de i princip alltid utgör viktiga stöd eller motståndsnivåer. Eller fattar jag fel?
Always trade for fun - and the money will come as a side effect! Alf Johansson, alias Börsapan
Rädd för att jag måste ta bort en del setups pga strategin blir ganska krävande. Ev måste jag göra två versioner - 1 som går att köra med lite annat och som kräver en egen VPS. Får se hur det utvecklas.
Comment