Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xynergy DayTrader

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ser i statistiken att 2010 är iite skakigt. Specialedgarna är bidrar en del till detta.Man kan ju alltid dumpa dem.

Kommer lägga ut en fil för granskning när jag har avslutat eller är nära

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Det är 5 strategier och alla kan i teoretiskt handla på samma dag. Vissa är åtskilda genom vissa filter (vissa är aktiva i högvolla läge och andra i låg). Det finns blockar i vissa delar. Det finns inget övergripande filter men har funderingar på sådana tillägg.
      Du skrev i ett annat inlägg att du har möjlighet till automatisk statistik på varje delstrategi och således kan öka exponeringen på den/de delstrategier som går bra och minska exponeringen för de delstrategier som för tillfället inte presterar så bra. Detta tycker jag låter väldigt intressant. Det är ju väldigt svårt att scripta bra filter, men håller man koll på vad varje delstrategi presterat senast blir ju det ett filter i sig.
      Kör du varje strategi i separata simuleringskonton, eller kan flera strategier samsas i samma konto?
      Med vänlig hälsning
      Bertil
      Last edited by Bertil; 2017-05-05, 18:42.

Comment

• Antingen att man viktar upp eller ner med hitratio eller att man drar av någon procent av tillåten max exponering när den bommar eller lägger på om den vinner.

Comment

• Testpatrull för Xynergy är Wheelie, Christer, Walle, Trexen,XdayTrader, Mikola och Dani. Har jag glömt någon som jag har varit i kontakt med angående detta?
          Last edited by HenrikSyst; 2017-05-05, 20:11.

Comment

• Tänker in en liten del av Bandit i Xynergy som gör att det blir Bandittransaktioner i mellandagarna. Om jag kom ihåg rätt så blir det 100 punkter.
            Attached Files

Comment

• Snyggt! Riktigt passande logo :-)

Comment

• Blev mindre punkter än tidigare för julbanditen. Förenklade koden och stabiliserade i out-of-sample

Comment

• Bra bekräftelse på stabil out-of-sample :-) Börjar det blir dags för beta-release snart? Hur många punkter har du skrapat ihop nu?

Comment

• Knappt 1500 punkter är det. Julbanditen utvecklar jag lite till jul,klämdags och halvdagsbandit. Kan inte komma på hur man definierar klämdagar som inte är fredag

Comment

• Ligger nog närmare 1600 punkter nu

Comment

• Här är en körning som har gjorts av en rykande färsk variant av Xynergy DayTrader. 100 K i startkonto och 0,6 i spread/slip
                        Attached Files
                        Last edited by HenrikSyst; 2017-05-08, 08:11.

Comment

• från 100.000 till 14 milj från 2009-nu

$$$$$$$$$$

Comment

• Det är bra avkastning kan man säga =)

Comment

• Här är en alternativ körning med en alternativ tweak på prognosmotorn. Ger lägre totalavkastning men kan ha andra poänger
                              Attached Files
                              Last edited by HenrikSyst; 2017-05-08, 22:28.

Comment

• Mindre affärer o avkastning i den senaste. Vad är skillnaden som gör det?
                                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X