Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NeoFLX

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Snyggt jobbat!
    Tack :-) Och hoppas att det inte gör något att jag tog någon rad kod ifrån Raptor och anpassade den till mitt? :-)

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Jobbade på en RSI-strategi i vintras men sedan fick jag fokus på annat. Ska damma av den tänkte jag.
      Najs! Du får pausa lite med Bandit och damma av den gamle RSIn ;-)

Comment

Kör häv 3 och lägg upp en fil så ska jag snabbkolla på max DD och CAGR

Comment

Grymt! Tack så mycket. Spännande att se vad det ger för något.
          Last edited by walle; 2017-10-10, 10:53.

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
            Tack :-) Och hoppas att det inte gör något att jag tog någon rad kod ifrån Raptor och anpassade den till mitt? :-)
            Självklart inte, Raptor är helt öppen för att man ska kunna labba som kan vill.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Självklart inte, Raptor är helt öppen för att man ska kunna labba som kan vill.

Gött ere :-) En grej som jag tänkte maila dig om, men jag tar det här ist. Raptors kod för att att hantera grids. När den är i short-period så har jag inte lyckats att hitta att den är kort 10st grids. För jag tog lite logik från Raptor ang grids-räkningen och märkte att min strategi när det var short så tog den bara 4st som max även fast jag hade ställt in det på 5st. Jag har inte kollat igenom alla Raptors short-possar men jag kikade lite och kunde inte hitta någon där den ligger 10 av 10 short-grids.

När jag ökade i mitt egna script till 6st på short-delen så fick jag 5st grids short i marknaden i simuleringen.

Tänkte bara att om du kunde dubbelkolla. Det ökade mitt resultat något och tog bort någon enstaka förlust. Kanske det kan göra densamma för Raptor? :-)

Comment

Om jag räknat rätt så blir det

Max DD -17,2%
                CAGR/DD -3,83

CAGR 66,00%

Det är väldigt bra resultat. Jag brukar kolla på CAGR/DD och 3,83 är väldigt högt

Comment

Det du kan vilja göra är att sätta en tradingspärr före 0902 och efter 17:25. Om du har 0901 eller innan finns risk för att du får gårdagens close.

Comment

Om jag räknat rätt så blir det

Max DD -17,2%
                    CAGR/DD -3,83

CAGR 66,00%

Det är väldigt bra resultat. Jag brukar kolla på CAGR/DD och 3,83 är väldigt högt
                    Ok, najs :-) Tack så jättemycket!! Bättre än vad jag hade förväntat mig. I simuleringen så står det Max DD 15,6% men den kanske räknar annorlunda? Kanske blir att ta i drift då :-) Skulle vilja se Christers excelberäkningar med max tid i DD mm.

Comment

Det du kan vilja göra är att sätta en tradingspärr före 0902 och efter 17:25. Om du har 0901 eller innan finns risk för att du får gårdagens close.
                      Ska fixa spärrar och återkomma med en simulering.

Har du några bra värden på frac(date())? Jag är kass på att räkna fram det. Tänker att handel kan pågå från 09:05-17:20.
                      Last edited by walle; 2017-07-08, 00:02.

Comment

Ska fixa spärrar och återkomma med en simulering.

Har du några bra värden på frac(date())? Jag är kass på att räkna fram det. Tänker att handel kan pågå från 09:05-17:20.
                        tidigast=add(mult(1440,market(o)),5)
                        senast=sub(mult(1440,market(c)),10)

handelstidzon=and(ge(int(mult(frac(d),1440)),tidigast),le(int(mult(frac(d),1440)),senast))

Har inte testat detta exakt men borde funka.

Comment

klocka=frac(date())
                          tradingtid=and(gt(klocka,0.378),lt(klocka,0.722))

Jag körde på det här. Det verkar fungera bra.

Edit: i sälj- och cover-scripten bara då. I long och short så har jag att den bara får handla vid 17:10.. cirka ;-)

Comment

Här är resultatet med tidsspärr. Om du vill kika? :-)

Hittade en köp kl 17:29. Jag lägger in tidsspärren för köp och short också så får jag se om det ger ungefär samma resultat.
                            Last edited by walle; 2017-10-10, 10:53.

Comment

klocka=frac(date())
                              tradingtid=and(gt(klocka,0.378),lt(klocka,0.722))

Jag körde på det här. Det verkar fungera bra.

Edit: i sälj- och cover-scripten bara då. I long och short så har jag att den bara får handla vid 17:10.. cirka ;-)
                              Tänk på att trading tiderna har ändrats och vissa dagar är halvdagar. Om du har fasta parametrar kommer den att köpa i öppningen när börsen öppnade 0930

Comment

Bättre att använda en relativ tid

Comment

Working...
                                X