Ursprungligen postat av Rikard Autostock
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
NeoFLX
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggJobbade på en RSI-strategi i vintras men sedan fick jag fokus på annat. Ska damma av den tänkte jag.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggTack :-) Och hoppas att det inte gör något att jag tog någon rad kod ifrån Raptor och anpassade den till mitt? :-)
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggSjälvklart inte, Raptor är helt öppen för att man ska kunna labba som kan vill.
När jag ökade i mitt egna script till 6st på short-delen så fick jag 5st grids short i marknaden i simuleringen.
Tänkte bara att om du kunde dubbelkolla. Det ökade mitt resultat något och tog bort någon enstaka förlust. Kanske det kan göra densamma för Raptor? :-)
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggOm jag räknat rätt så blir det
Max DD -17,2%
CAGR/DD -3,83
CAGR 66,00%
Det är väldigt bra resultat. Jag brukar kolla på CAGR/DD och 3,83 är väldigt högt
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggDet du kan vilja göra är att sätta en tradingspärr före 0902 och efter 17:25. Om du har 0901 eller innan finns risk för att du får gårdagens close.
Har du några bra värden på frac(date())? Jag är kass på att räkna fram det. Tänker att handel kan pågå från 09:05-17:20.Last edited by walle; 2017-07-08, 00:02.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggSka fixa spärrar och återkomma med en simulering.
Har du några bra värden på frac(date())? Jag är kass på att räkna fram det. Tänker att handel kan pågå från 09:05-17:20.
senast=sub(mult(1440,market(c)),10)
handelstidzon=and(ge(int(mult(frac(d),1440)),tidigast),le(int(mult(frac(d),1440)),senast))
Har inte testat detta exakt men borde funka.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggklocka=frac(date())
tradingtid=and(gt(klocka,0.378),lt(klocka,0.722))
Jag körde på det här. Det verkar fungera bra.
Edit: i sälj- och cover-scripten bara då. I long och short så har jag att den bara får handla vid 17:10.. cirka ;-)
Comment
Comment