Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StrategyLink

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Riktigt snyggt! Well done :-)

Comment

Jag backar på min skeptiska inställning. All kred till dig HenrikSyst om du kan få detta att fungera som du beskriver det.

Comment

Har kört detta i en dryg vecka nu och det funkar exakt som det ska. Koden är inte så svår. Rikard gjorde en variant som är integrerad i ETP Trigger och i grundstrategierna. Kommer väl ut snart.

Nästa grej är en mer flexibel variant som klarar att hantera fler tillgångar med multipla strategier enligt samma princip. Har inte hunnit koda den så mycket ännu men har det klart i huvudet hur den ska se ut.

Comment

Nu blankade en strategi så då vände hela innehavet till en netto kort. När blankningen stängs så vänds allt tillbaka. I och med detta frigjordes mer kapital i skarpa pengar.

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
            Nu blankade en strategi så då vände hela innehavet till en netto kort. När blankningen stängs så vänds allt tillbaka. I och med detta frigjordes mer kapital i skarpa pengar.
            Samtidigt som du har samma exponering mot marknaden. En viktig detalj :-)

Comment

Man kan ju nästan se detta som ett verktyg som kombinerar ihop alla OMX-robotar och drar ihop dom till en ända samverkande robot som nettopositionerar en minifuture s/l.

Helt enkelt genialiskt Henrik. Ska bli mycket kul att börja testa detta!

Comment

Snyggt jobbat! Hatten av...

Comment

Jag följer denna utveckling med stor entusiasm och jag läste även om snar driftsättning i Månadsbrevet för November. Bra jobbat, alla inblandade!

Min plan är att mixa Fusion med Raptor, kanske 50/50...

Comment

År 2012 (innan ETP:ernas intåg) efterlyste jag en sådan funktion som Strategy Link nu uppfyller med råge.
                    http://www.autostock.se/vbulletin/sh...irtuellt+konto
                    (Det jag efterlyste var kanske mer som ETP-link De Lux, Strategy Link gör ju mer)
                    En anledning till att jag önskade detta var att om man gör alla avslut från flera strategier på ett skarpt konto så har Nordnet courtagerabatt för flera avslut för samma instrument under en dag.
                    Stort grattis till HenrikSyst för att ha lyckats sy ihop denna komplexa funktion.
                    mvh
                    Bertil

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                      År 2012 (innan ETP:ernas intåg) efterlyste jag en sådan funktion som Strategy Link nu uppfyller med råge.
                      http://www.autostock.se/vbulletin/sh...irtuellt+konto
                      (Det jag efterlyste var kanske mer som ETP-link De Lux, Strategy Link gör ju mer)
                      En anledning till att jag önskade detta var att om man gör alla avslut från flera strategier på ett skarpt konto så har Nordnet courtagerabatt för flera avslut för samma instrument under en dag.
                      Stort grattis till HenrikSyst för att ha lyckats sy ihop denna komplexa funktion.
                      mvh
                      Bertil

Den version som sjösätts nu är gjord av Rikard och en del av ETP-link. Jag gjorde lite tidiga versioner som tog omvägen via ett samlingskonto som i sin tur triggade ett köp. Det var Rikard om kom med idén att köra en hotwire direkt till linken. Den kodade jag in och har kört nu i två veckor. Lite utbyte som ledde fram till denna.

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                        Den version som sjösätts nu är gjord av Rikard och en del av ETP-link. Jag gjorde lite tidiga versioner som tog omvägen via ett samlingskonto som i sin tur triggade ett köp. Det var Rikard om kom med idén att köra en hotwire direkt till linken. Den kodade jag in och har kört nu i två veckor. Lite utbyte som ledde fram till denna.
                        Bra jobbat och väldigt intressant idé!
                        Ska bli spännande i kväll!

Comment

Är någon kombo på strategier backtestad ännu? Skulle vara spännande att se vad analysbänken sa..
                          Tex
                          Raptor
                          Coda
                          vässade TOM (seasoned?)

Comment

Backtest funkar inte med Strategy Link beta, däremot kör vi live och det fungerar utmärkt.

Comment

Såg att någon nämnde strategy-link i en annan tråd. Vad är status på den? Ligger den i stängd beta, eller är den släppt mer publikt i någon form?

Comment

Vet inte med Strategy Link men Portfolio Collector Link som är storebror till Strategy Link kan komma släppas. Kommer då kosta ca 1500 kr.

Den är mer flexibel och klarar fler tillgångar.

Comment

Working...
                                X