Riktigt snyggt! Well done :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
StrategyLink
Collapse
X
-
Har kört detta i en dryg vecka nu och det funkar exakt som det ska. Koden är inte så svår. Rikard gjorde en variant som är integrerad i ETP Trigger och i grundstrategierna. Kommer väl ut snart.
Nästa grej är en mer flexibel variant som klarar att hantera fler tillgångar med multipla strategier enligt samma princip. Har inte hunnit koda den så mycket ännu men har det klart i huvudet hur den ska se ut.
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggNu blankade en strategi så då vände hela innehavet till en netto kort. När blankningen stängs så vänds allt tillbaka. I och med detta frigjordes mer kapital i skarpa pengar.
Comment
-
Man kan ju nästan se detta som ett verktyg som kombinerar ihop alla OMX-robotar och drar ihop dom till en ända samverkande robot som nettopositionerar en minifuture s/l.
Helt enkelt genialiskt Henrik. Ska bli mycket kul att börja testa detta!
Comment
-
År 2012 (innan ETP:ernas intåg) efterlyste jag en sådan funktion som Strategy Link nu uppfyller med råge.
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...irtuellt+konto
(Det jag efterlyste var kanske mer som ETP-link De Lux, Strategy Link gör ju mer)
En anledning till att jag önskade detta var att om man gör alla avslut från flera strategier på ett skarpt konto så har Nordnet courtagerabatt för flera avslut för samma instrument under en dag.
Stort grattis till HenrikSyst för att ha lyckats sy ihop denna komplexa funktion.
mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggÅr 2012 (innan ETP:ernas intåg) efterlyste jag en sådan funktion som Strategy Link nu uppfyller med råge.
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...irtuellt+konto
(Det jag efterlyste var kanske mer som ETP-link De Lux, Strategy Link gör ju mer)
En anledning till att jag önskade detta var att om man gör alla avslut från flera strategier på ett skarpt konto så har Nordnet courtagerabatt för flera avslut för samma instrument under en dag.
Stort grattis till HenrikSyst för att ha lyckats sy ihop denna komplexa funktion.
mvh
Bertil
Den version som sjösätts nu är gjord av Rikard och en del av ETP-link. Jag gjorde lite tidiga versioner som tog omvägen via ett samlingskonto som i sin tur triggade ett köp. Det var Rikard om kom med idén att köra en hotwire direkt till linken. Den kodade jag in och har kört nu i två veckor. Lite utbyte som ledde fram till denna.
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggDen version som sjösätts nu är gjord av Rikard och en del av ETP-link. Jag gjorde lite tidiga versioner som tog omvägen via ett samlingskonto som i sin tur triggade ett köp. Det var Rikard om kom med idén att köra en hotwire direkt till linken. Den kodade jag in och har kört nu i två veckor. Lite utbyte som ledde fram till denna.
Ska bli spännande i kväll!
Comment
Comment