If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är ju mycket olja o gas i det indexet men det kanske kommer att bytas ut med tiden.
Det har ju funnits ett tag så data finns sedan var det väl ATH i somras om jag inte minns fel.
Testat Raptor mot det?
Testar nu Raptor mot OBX efter att ha justerat datum1. Notera dock att spreaden på Nordnets minifutures är betydligt större än för OMX o DAX. Ser därmed att man får räkna med mer slippage vid handel på OBX. Dock ser jag det som en form av riskspridning att köra Raptor på DAX, OBX o OMX parallelt.
Har alltså inte utvecklat någon ny strategi för OBX, ännu.
Testar nu Raptor mot OBX efter att ha justerat datum1. Notera dock att spreaden på Nordnets minifutures är betydligt större än för OMX o DAX. Ser därmed att man får räkna med mer slippage vid handel på OBX. Dock ser jag det som en form av riskspridning att köra Raptor på DAX, OBX o OMX parallelt.
Har alltså inte utvecklat någon ny strategi för OBX, ännu.
Er det riktig? Er det inte bare index som er lavere, som indikerer høyere spread.
Det är lägre omsättning på OBX än OMX, därför blir det högre spread på OBX.
Du kan se på https://www.nordnet.se/mux/web/markn...s/futures.html
Jämför OMX hävstång x5 har en spread på 0,08%. Motsvarande hävstång x5 på OBX har någonstans runt 0,4%
Med tanke på att Raptor ofta köper tillbaka en position strax efter att en har sålts så bör det ge ha påverkan på resultatet över tid.
Comment