Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OBX strategier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • OBX strategier

    Funderar på att utveckla lite OBX strategier nu när det finns feed OCH minis.

    Någon som har provat?

  • #2
    Det är ju mycket olja o gas i det indexet men det kanske kommer att bytas ut med tiden.
    Det har ju funnits ett tag så data finns sedan var det väl ATH i somras om jag inte minns fel.
    Testat Raptor mot det?

    Comment


    • #3
      Testar nu Raptor mot OBX efter att ha justerat datum1. Notera dock att spreaden på Nordnets minifutures är betydligt större än för OMX o DAX. Ser därmed att man får räkna med mer slippage vid handel på OBX. Dock ser jag det som en form av riskspridning att köra Raptor på DAX, OBX o OMX parallelt.
      Har alltså inte utvecklat någon ny strategi för OBX, ännu.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Bari Visa inlägg
        Testar nu Raptor mot OBX efter att ha justerat datum1. Notera dock att spreaden på Nordnets minifutures är betydligt större än för OMX o DAX. Ser därmed att man får räkna med mer slippage vid handel på OBX. Dock ser jag det som en form av riskspridning att köra Raptor på DAX, OBX o OMX parallelt.
        Har alltså inte utvecklat någon ny strategi för OBX, ännu.
        Er det riktig? Er det inte bare index som er lavere, som indikerer høyere spread.

        Comment


        • #5
          Det är lägre omsättning på OBX än OMX, därför blir det högre spread på OBX.
          Du kan se på https://www.nordnet.se/mux/web/markn...s/futures.html
          Jämför OMX hävstång x5 har en spread på 0,08%. Motsvarande hävstång x5 på OBX har någonstans runt 0,4%
          Med tanke på att Raptor ofta köper tillbaka en position strax efter att en har sålts så bör det ge ha påverkan på resultatet över tid.

          Comment


          • #6
            Har kört Raptor på OBX ngn månad. Har justerat grid_atr och datum1.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
              Har kört Raptor på OBX ngn månad. Har justerat grid_atr och datum1.
              Vad ändrade du grid_atr till? Jag tycker att 0.2 som på OMX funkar bra i backtest.

              Comment

              Working...
              X