Ursprungligen postat av sirnick
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alpha Shark
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av EMA Visa inläggDå får jag köra reset och installera om allt misstänker jag?
Ändrade till reset=1 och sparade...inget hände. När jag startade om AT så exekverades reseten och Sharken gick ur.
Kan kopiera över vissa dela av AT så man slipper att sätta upp alla strategier igen?
Det var tyvärr för länge sedan som jag kopierade en fungerande installation, mycket har hänt sedan sista kopian
Satte tillbaka reset=0 och sparade...ingen reaktion. Man kunde kanske tänka sig att den skulle köpa på sig de rätta possarna, men icke
Installera om? Nja, det ska inte behövas. Tänk på att reset:=1 måste använda := för att det inte ska bli syntaxfel i scriptet. Sätt tillbaka till
reset:=0
och testa syntax. Om allt ser ok ut ska det fungera.
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggHar du uppdaterat inställningarna enligt Rikards optimering? Det har inte jag gjort ännu. Vill kika lite på avkastningskurvorna först...
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHej och välkommen!
Hur många DAX-andelar resp OMX-andelar har du på testkontot som Shark handlar på?
Testkontot är satt till enbart 100.000 SEK. Borde det återspegla det skarpa kontot? DVS höjas till 200.000 SEK?
Tack på förhand!
Johan
Comment
-
Ursprungligen postat av jstakebe Visa inläggTestkontot tar 5 DAX andelar och ca 43 OMX- andelar. Dessa ger sedan via 500 T long/shrt DAX och 43 T long/shrt OMX
Testkontot är satt till enbart 100.000 SEK. Borde det återspegla det skarpa kontot? DVS höjas till 200.000 SEK?
Tack på förhand!
Johan
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggOm testkontot ligger på ca 100tkr så ser det ut som om din Shark har handlat upp två grids. Allt i sin ordning! Testkontots storlek ska vara ungefär samma som din verkliga depåstorlek om du vill ha gearing 1x. Om du vill arbeta med gearing 2x så ska testkontot vara dubbelt så stort som depån.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet ska vara 1.4 för band 2, vi rättar nedladdningen under dagen.
Comment
Comment