Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MTX Pluto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • MTX Pluto

    Hej, jag kunde inte posta i nas access tråden.
    Om man köper mtx pluto modellen, kan man då se edgarna (koden) och testa även på omxs30? Är sugen på att köpa modellen för att handla med den och även labba lite.
    mvh

  • #2
    Sådär, nu ska du kunna posta i Access-tråden också. Koden är inte öppen för Pluto, men det går fint att simulera de olika edgarna individuellt.

    Comment


    • #3
      Jag provade syntaxkontrollen på några av ordermodellerna och fick felmeddelande. Det kanske beror på krypteringen och att det ändå fungerar skarpt?
      Last edited by Henric; 2019-04-22, 11:11.

      Comment


      • #4
        Beror på krypteringen.

        Comment


        • #5
          Jag får inga signaler i simulering. Jag provade att ansluta samma modeller som videon använder på testkontot.

          Comment


          • #6
            Licensen saknas väl i så fall gissar jag, ska kolla när jag hinner.

            Comment


            • #7
              Kolla nu, har aktiverat din Pluto-licens.

              Comment


              • #8
                Suveränt !

                Comment


                • #9
                  Att tänka på vid simulering av MTX Pluto:

                  1. Anslut alla modeller utom MTX Shrt Entry på köpsidan (gärna inkl Resultatanalys)
                  2. Anslut MTX Shrt Entry på säljsidan
                  3. Vi har kört med 1-minutsanimering för att minska effekterna av tillfällen då intradaydata för DAX saknas och modellerna riskerar att "loopa". Det händer inte i verkligheten utan bara i bänken.
                  4. Överst i scripten finns en parameter som heter Andel. Denna motsvarar hävstång för den edgen. Dvs, man kan ställa in olika hävstång för olika edgar och därmed vikta om om del-edgarna i Pluto som man vill.
                  5. Slippage är inställt på 1,5 punkter för DAX
                  6. Ränta behöver man inte tänka på eftersom inga positioner finns över natten
                  7. Valutaeffekten för EURSEK är inte medtagen, men den borde inte vara så stor eftersom positionerna inte ligger över natten utan endast några timmar på dagen.


                  Comment


                  • #10
                    Blev lite handel nu på morgonen hos mig, inget innehav nu.

                    09:05 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI" kurs 12213.12

                    09:10 ORDER "sl) NAS MTX Shrt entry och exit long crypt B-IDX-DAXI" kurs 12209.60

                    Comment


                    • #11
                      Det gick bra att simulera 5sek animering. Modell #2 måste vara ett monster då den ockuperar den mesta tiden.

                      Comment


                      • #12
                        Hur stor skillnad blev det i resultat mellan 5 sek/1 min?

                        Comment


                        • #13
                          0,11/trade jämfört mot 0,13. Jag har inte tittat djupare, men såg några dåliga affärer som 1 minut inte fångar. Skarpt skulle man nog ha hamnat lite högre då det inte blir exakt 5sek. Draw Down ökar med 2%(fortfarande låg).

                          Comment


                          • #14
                            Jag får inga signaler när jag simulerar Pluto. Rikard, vill du kolla om det beror på avsaknad av licens.

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av Shela Visa inlägg
                              Jag får inga signaler när jag simulerar Pluto. Rikard, vill du kolla om det beror på avsaknad av licens.
                              Då är det fixat!

                              Comment

                              Working...
                              X