Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MTX Pluto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hej Rikard, du illustrerar på info-sidan om MTX Pluto att "Häv 2 per edge" ger en bättre gain/pain mm. Innebär detta att du sätter testkontot till 2 x kapitalet på det skarpa kontot? Som jag uppfattar det så kan då teoretisk maxposition bli 2 x skarpt kapital x 5 edgar, dvs. 10x exponering. Stämmer detta?

    Comment


    • #32
      Det vi gör när vi ändrar hävstång är att låta testkontot vara kvar på samma storlek som live-kontot men justera hävstång i varje script. Du kan nå dem via Inställningar > Arbeta med ordermodeller. Välj en Pluto-modell och Redigera så syns triggerscriptet med inställning för hävstång just för den edgen. Sätter man 2 på varje edge får man en teoretisk maximal hävstång på 10 (5 * 2), vilket inte är att rekommendera men vi har ändå tagit med det som en av de simulerade körningarna.

      Comment


      • #33
        Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Det vi gör när vi ändrar hävstång är att låta testkontot vara kvar på samma storlek som live-kontot men justera hävstång i varje script. Du kan nå dem via Inställningar > Arbeta med ordermodeller. Välj en Pluto-modell och Redigera så syns triggerscriptet med inställning för hävstång just för den edgen. Sätter man 2 på varje edge får man en teoretisk maximal hävstång på 10 (5 * 2), vilket inte är att rekommendera men vi har ändå tagit med det som en av de simulerade körningarna.

        Hej, är det raden "andel_0=add(1,0)" som ska ändras om jag vill ändra till t.ex. 2 per edge? Ytterligare en fråga, kan jag sätta gearing 1,5 per edge eller måste det vara heltal?

        Comment


        • #34
          Det stämmer fint. Det går att köra 1.5 eller annat decimaltal. Tänk bara på att det måste vara decimalpunkt, inte komma.

          Comment


          • #35
            Det skulle behövas ett "spikfilter" i NAS MTX ordermodellen så att den inte tar long-position som idag. Mins att Henric tog fram ett sådant för några år sedan.

            16:16 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI" kurs 12095.26

            Last edited by Wheelie; 2019-05-15, 15:37.

            Comment


            • #36
              Hur såg Pluto-affärerna ut idag?

              Comment


              • #37
                Hur såg Pluto-affärerna ut idag?

                Så här blev det hos oss:
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Samma här! :-)

                  Comment


                  • #39
                    Så här såg mina affärer ut:

                    Rickard, du hade inget köp av SHRT kl. 16:15 (och sälj 17:19)?
                    Attached Files
                    Last edited by henlil; 2019-05-16, 07:59.

                    Comment


                    • #40
                      Min gick DAX SHRT runt 14:15 idag. Hur ser det ut för er andra?

                      Comment


                      • #41
                        Ursprungligen postat av henlil Visa inlägg
                        Min gick DAX SHRT runt 14:15 idag. Hur ser det ut för er andra?
                        Samme her.

                        Comment


                        • #42
                          En edge Short kl 13.36, samt ytterligare en Short kl 14.15.

                          Comment


                          • #43
                            Och där stängdes den ena positionen med lite vinst.

                            Comment


                            • #44
                              Något speciellt man behöver tänka på inför morgondagen, halvdag åtminstone för OMXS?

                              Comment


                              • #45
                                Japp, antingen pausar man all orderläggning, men om man ändå vill köra kan man göra så här:

                                1. Kör som vanligt fram till 12:45
                                2. Pausa orderläggning och sälj minis manuellt innan kl 12:55 då callen börjar
                                3. Släpp pausen kl 13 och låt indexpositionerna stängas automatiskt vid 17:20

                                Comment

                                Working...
                                X