Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smart Beta Portfolio

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Vilket instrument använder ni för Brent i simulering?

Comment

Vi använder D-BRENT-1 med reservation för perioder när data saknas. Ska se om vi kan köpa in intraday-data för den.

Comment

Sålde Smart Beta något idag?
        Tycker att den borde sålt av OMX iaf.
        Min AT kanske hade låst sig?
        Last edited by EMA; 2019-07-02, 17:21.

Comment

Nix, ingen signal idag. Det var nära, RSI för OMXS30 runt 96,8 just nu, gränsen för sälj är 97.

Comment

Min lastade av OMX idag.

17:06 ORDER "sl) Smart Beta Sell OMXS30(30)" kurs 1646.34

Comment

Ok snyggt, men det var på håret.

Comment

Idag blev det exit för mig på både OMX och SP500. Vinst på båda.

Comment

Long palladium idag

Comment

Oj, kul! Har inte ens kopplat den själv. Finns det några instrument att handla?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Oj, kul! Har inte ens kopplat den själv. Finns det några instrument att handla?
                      Jag handlar inte skarpt på alla tillgångsslag ännu så vet inte, men klart det finns etp-:er. Tex från SEB.

BEAR PALLAD X1 S
                      BULL PALLAD X5 S
                      PALLADIUM S

Osv

https://seb.se/bors-och-finans/struk...gar/certifikat

Comment

Snyggt! Då går det ju faktiskt att handla. Har du simulerat palladium?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Snyggt! Då går det ju faktiskt att handla. Har du simulerat palladium?
                          2016-01-01 - 2019-07-07

Palladium ser bra ut med cagr 7,3% och GP på 0,86, avg-trade på ca 5% (en stor som drar upp) från 2016. Även Brent presterar bra.

Silver och Guld har gått sådär (något plus), medan Platinum inte verkar prestera. (något minus)

Inga signaler på Aluminium, Koppar, Bly, Nickel, Tenn, Zink. Kanske skit i mitt Index-data, eller så uppfyller de inte kriterierna för entry.

Comment

Snyggt jobbat!

Ska se om det går att koppla förbi tidsvillkor etc i Smart Beta och simulera enbart på EOD-data. Borde gå att hitta på nätet för alla metallerna. Feeden i sig är inte i realtid för någon av dem tror jag, men Palladium och Platinum ser tillräckligt bra ut för att kunna köra. Även WBS (WTI-olja) borde kunna funka.

Comment

Ny Long för Guld ikväll.

Comment

Hur kan man tvinga PC-link/ETP-link att omberäkna position vid öppning? tex 9.02

Tex gårdagens Exit på Silver strax innan 22, handlades inte förrän 10.00 idag.

10:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L SILVER NORDNET 01
                                Last edited by PerG; 2019-08-27, 10:31. Anledning: Var visst Global Breaker som gjorde exit, inte smart beta ännu, men samma problematik gäller

Comment

Working...
                                X