If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag håller precis på och simulerar Smart Beta och kör inte skarpt. Jag blev förvånad när du skrev att Silver handlade runt kl 22. I simuleringar sker all handel runt kl 17. Exitvillkoret innehåller date() och signal borde inte kunna komma kl 22. Även om date() skulle tillämpas på tiden för USA-marknaderna skulle signal inte kunna komma kl 22 svensk tid. Lägger till PerG's inlägg som han säkert vill ha svar på.
Jag håller precis på och simulerar Smart Beta och kör inte skarpt. Jag blev förvånad när du skrev att Silver handlade runt kl 22. I simuleringar sker all handel runt kl 17. Exitvillkoret innehåller date() och signal borde inte kunna komma kl 22. Även om date() skulle tillämpas på tiden för USA-marknaderna skulle signal inte kunna komma kl 22 svensk tid.
Var lite triggerhappy och skrev i fel tråd då det var Global Breaker som gjorde exit strax innan usa-stängning vid 22., inte smart beta.
Smart beta håller fortfarande kvar sin Silver-position.
Förklarar saken. Låter ändå lite osäkert då signal genereras kl 22 och handel med minifuture nästa dag utan att det sker i simuleringen. Påverkar inte mig på något sätt.
Smart Beta uppdaterad för att hantera förlängda handelstider. Det blir exaktare simulering också, så har passat på att justera tider samt RSI-gräns för exit till 96.
Visade sig att det trots allt blir bättre att släppa signalerna vid runt kl 17 oavsett tillgång, så vi har gjort det ställbart nu. Exit vid RSI2 > 97 är tillbaka då eftersom DD minskar med tid runt kl 17.
Ursprungligen postat av Rikard AutostockVisa inlägg
Vi använder D-BRENT-1 med reservation för perioder när data saknas. Ska se om vi kan köpa in intraday-data för den.
Jag har försökt att simulera. Det skulle vara intressant att få med rörelsen i olja den senaste månaden. Så fort jag använder "D-BRENT-1" börjar simulatorn snurra. Med det menar jag att den kommer till ca 99%. Sedan går den tillbaka något och det hela börjar om igen.
Ok, fungerar. Kanske något med tid/datum under pågående dagsstapel. Jag vet att tex villkor för stängning kan ske löpande efter hand som data flyter in.
Intressant att den missade break-out i olja, men hittills bra.
Fint, jo den testar ju inte själva break outen, men med lite tur kunde den haft position innan. Tror att den fallande trenden i oljan strax innan satte stopp för entry. ADX var helt enkelt för dåligt.
Comment